OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du strukturerad och kommunikativ i ditt arbetssätt? Har dessutom en finansiell bakgrund och van att arbeta i olika system? Läs då vidare och skicka in din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
I rollen som Controlling Assistant kommer du att ingå i ett relativt nytt team bestående av fem personer där du kommer att arbeta stöttande mot samtliga teammedlemmar. Här får du möjligheten att arbeta i en bred roll där du kommer att beröra många olika arbetsområden. Du kommer att avlasta avdelningen i administrativa delar kopplat till bland annat budgetarbete, bokslutsarbete och kostnadsbesparingar. I den här rollen kommer du främst att arbeta nära dina teammedlemmar men du förväntas även ha kontakt med andra parter i organisationen. Detta ställer krav på att du har lätt för att samarbeta med andra och på ett tydligt sätt kan kommunicera för din sak. Du kan även komma att representera avdelningen i projekt om det finns ett driv och intresse för det.
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult ute hos vår kund. Uppdraget sträcker sig över ca tre månader med möjlighet till förlängning.
Du erbjuds
* Samarbete, lärdomar och mentorskap av duktiga kollegor i teamet
* En varierande och bred roll där du får möjligheten att ta stort ansvar redan i början av din anställning
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att stötta och avlasta dina kollegor i diverse olika arbetsområden, exempelvis:
* Skapa templates i budgetarbetet
* Arbeta med amorteringar och skapa avskrivningsplaner
* Ta fram rapporter och arbeta med analyser av bokslutsarbetet
* Stötta avdelningen i frågor kopplat till kostnadsbesparingar
VI SÖKER DIG SOM
* Har eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt arbetslivserfarenhet som bedöms som likvärdig
* Har goda datorkunskaper och som är van vid att arbeta i olika system
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då det krävs i det dagliga arbetet
* Har mycket goda kunskaper i Office-paketet, då både Excel och Word används flitigt i rollen
Vidare är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i projekt.
Som person är du:
* Samarbetsvillig
* Kommunikativ
* Noggrann
Övrig information
* Start: Omgående start
* Omfattning: 3 månader, med möjlighet till förlängning
* Placering: Jönköping
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231