Corporate Finance administrator

Corporate Finance administrator

Arbetsbeskrivning

Arla Plast grundades 1969 och är en av de ledande aktörerna inom extrudering av Polykarbonatskivor (PC) i Europa. Våra produkter är baserade på materialen PC, PETG, ABS eller PC/ABS. Produkterna används inom ett stort antal områden, som tex personskydd, resväskor, hockeyrinkar, poolskydd, skidliftar, maskinskydd och fordonskomponenter. Vi är ett globalt företag med produktionsanläggningar i Borensberg (SE), Kadan (CZ) och Pelhrimov (CZ). Vi är idag 260 anställda och har en marknadsnärvaro i mer än 45 länder och vårt huvudkontor är beläget i natursköna Borensberg i Östergötland. Bolaget omsätter ca 900 MSEK med god lönsamhet och är sedan 2021 noterade på Nasdaq i Stockholm.
 
 

Du kommer att arbeta med ekonomisk planering och analys för koncernen, framtagande och utveckling av modeller, utformning av externa rapporter och presentationer samt investeraraktiviteter. Du kommer att vara stöd främst till CFO, som du rapporterar till, men även support till CEO och interagera med många externa parter.
 

Exempel på ansvar och arbetsuppgifter
 
- Analysera finansiella data och underlag samt skapa finansiella modeller för beslutsstöd
- Skapa finansiella prognoser och mätvärden för uppföljning av koncernens resultat
- Analysera resultat, identifiera trender och ge rekommendationer för förbättringar
- Tillsammans med CFO arbeta med börsbolagsformalia, såsom pressreleaser, insiderfrågor, investerarmöten och ansvar för bolagsstämmor
- Tillsammans med CFO och CEO planera och förbereda styrelsens möten, material, bokningar och administration av styrelseportal
- Förbereda material till utskottsmöten
- Utveckling av koncernens kvartalsrapporter, årsredovisning, presentationer och corporate hemsida
- Kommunikation och budskap i externa rapporter och mot investerare
- Utveckling och administration av koncernledningens information på Intranät
- Medverkan i samband med förvärv
 

Vi söker dig som har akademisk examen inom ekonomi eller teknik, några års yrkeserfarenhet och stor hunger att ta nästa steg i yrkeskarriären. Du måste ha god förståelse för finansiell rapportering, nyckeltal och finansiell kommunikation. Kunskaper i koncernkonsolidering och IFRS är meriterande men inte ett krav. Givetvis är du van IT-användare med god kompetens i Excel och Powerpoint och har du dessutom kunskap om Indesign är det en bonus.
 
Uppdraget kräver att du kan kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska.
 
Som person värdesätter vi att du har hög analytisk förmåga, starkt driv och hög grad av ansvars- och servicekänsla. Vidare måste du vara noggrann, strukturerad och ha god förmåga att hålla många bollar i luften samtidigt. Om du även har starkt affärsintresse, och vill utvecklas inom finansiell analys och kommunikation, då vill vi gärna komma i kontakt med dig.
 
Vi erbjuder en möjlighet att få stor personlig utveckling i ett börsnoterat bolag där du kommer att ha en viktig roll och där vi värdesätter nära samarbete, goda relationer och korta beslutsvägar.  

Välkommen!

Mer information

För mer information ring Conny Besterman (conny.besterman@asb-executive.se), 0706-181162.

Ansök senast den 2022-08-14.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Högsberg
0706-181158
Jan Schröder
0706-181161
Conny Besterman
0706-181162
Rikard Arenius
0706-181160
Mikael Jacobsson
0725-13 06 90
Emelie Törnvall
013-244980
Emelie Törnvall
070-618 11 58
Lena Eklöf
013-244980

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arenius Schröder & Besterman AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 augusti 2022
  • Ansök senast: 14 augusti 2022

Besöksadress

Kungsgatan 41 58218 Linköping
None

Postadress

Kungsgatan 41
Linköping, 58218

Liknande jobb


Redovisningscontroller region Mitt

Redovisningscontroller region Mitt

6 maj 2024

26 april 2024