Cost Controller Assistant – för dig som vill stötta inom projekt!

Cost Controller Assistant – för dig som vill stötta inom projekt!

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Hos vår kund, ett större bolag med stora projekt, behövs en person som tycker om att assistera, tycker om Excel och trivs i det viktiga arbetet att förbereda inför god ekonomisk kontroll i projekt! Här får du möjlighet att växa in i vissa delar, som du kanske inte arbetat med tidigare.

I den här rollen tillhör du ett projektteam och arbetar främst tätt med en Controller som du assisterar. Ditt fokus är order- och fakturahantering, hantering av valutadifferenser, ombokningar vid månadsbokslut, ränteberäkningar, ta fram underlag för månadsuppföljning och kassaflödesberäkningar. Tillsammans med din kollega sätter du struktur kring hur rapportering och uppföljning i projekten ska vara utformat. Du arbetar mycket i Excel där du arbetar med pivottabeller och sammanställer stora mängder data.

Rollen utgörs av ett uppdrag som SJR-konsult. Önskvärd start i augusti. Uppdraget löper året ut med möjlighet till fortsättning beroende på hur projekten utvecklar sig. Du kan arbeta i Lysekil eller på kontoret på Hisingen i Göteborg. Möjlighet till visst distansarbete finns.

Din bakgrund
I den här rollen och miljön uppmuntras egna initiativ och beslut inom ramen för ditt område, förmåga att snabbt sätta sig in i nya miljöer och uppgifter samt kommunikativ förmåga. Du är självgående, samarbetar väl, försöker lösa saker på egen hand och har förmåga att prioritera vad som är viktigast att göra under din dag.

Du behöver även ha några års erfarenhet som ekonomiassistent och inom fakturahantering - detta i ett större bolag. Har du dessutom arbetat i projekt eller med liknande arbetsuppgifter så som att ta fram underlag för beräkningar och uppföljning är det meriterande. Intresse av och god kunskap i Excel är av vikt; har du inte arbetat mycket med pivottabeller eller sammanställning av data så har du åtminstone viss vana i kombination med en förmåga att snabbt lära dig detta. Svenska och engelska i tal och skrift är också av vikt. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi i grunden.

Låter uppdraget som något för dig vill jag gärna höra från dig!

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Karin Fors på 0704715924. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juli 2023
  • Ansök senast: 13 augusti 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024