OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Volvo Personvagnar Inköp är ytterst ansvarig för valet av leverantör till Volvo Personvagnar AB.
Inköp ansvarar för anskaffningen av all produktion och icke produktions material samt service till Volvo Personvagnar AB.
Anskaffningen av material och service -med rätt kvalitet, i rätt mängd och i rätt tid- är en nödvändighet för företaget så att vi kan möta våra kunders förväntningar.
Cost Estimating utför verktygs- och detaljpriskalkylering samt utgör Inköps specialistfunktion beträffande produktionsprocesser och material.
Arbetsbeskrivning:
Du kommer att utifrån ritningar och/eller fysiska detaljer, göra
beräkningar på verktygs- och detaljkostnader, samt under inköparens ledning driva förhandlingar med leverantören. I arbetet ingår besök hos produktions- och verktygs-leverantörer, därför bör du räkna med ett antal resdagar per år. Du kommer att arbeta självständigt, men också ha möjlighet att diskutera med dina yrkeskollegor. Du kommer att bevaka och besöka symposier/mässor etc inom ditt kompetensområde.
Vi söker dig med erfarenhet inom ett eller flera av följande områden:
Gjutning
Smide
Ytbehandling
Maskinbearbetning
Montering
Trolig profil:
Vi tror du har flerårig erfarenhet som
konstruktör/produktionstekniker/beredare/verktygsmakare inom området. Du bör dessutom ha erfarenhet av verktygs- och detaljpriser samt processkostnad inom samma område.
Du har förhandlingsvana
Du är van att arbeta självständigt
Du har god samarbetsförmåga
PC-kunskap inom MS office är nödvändig