Crane Currency i Tumba söker en planeringsingenjör

Crane Currency i Tumba söker en planeringsingenjör

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta hos den snabbast växande valutaleverantören i världen? Hos Crane Currency blir du en viktig nyckelspelare i härligt team. Du erbjuds ett intressant och självständigt arbete inom en spännande bransch som ständigt utvecklas. Crane Currency är en del av Crane Co, ett multinationellt företag i en teknikintensiv bransch med anläggningar över hela världen. Som medarbetare får du flexibla arbetstider och möjlighet att arbeta viss del på distans. Några resor per år ingår i tjänsten.

Crane Currency ligger inom Tumba Bruks historiska område, cirka 30 km söder om Stockholm, och ca 20 minuter med pendeltåg från Stockholms Central.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Urval sker löpande.

Om tjänsten
Som planeringsingenjör ansvarar du för att sköta produktionsplaneringen på Tumba pappersbruk och anpassa den mot inköpsbehoven hos Crane Currencys leverantörer. Du sköter också planeringen av papperskapaciteten för Crane Currency International. Du delar Crane Currencys kultur som främjar ett arbete med stort fokus på kvalitet, ständiga förbättringar, processefterlevnad och ett övergripande fokus på kundnöjdhet. Dina beslut baserar du på grundlig utredning och stöd av dataanalys.

I rollen som planeringsingenjör arbetar du med att:
• upprätthålla dialog med verksamheten för att övervaka daglig produktion och utfall och genomföra planer för att säkerställa att arbetet slutförs i full kapacitet och volym.
• hålla kontakt med andra divisioner på Crane Currency för att skapa och bibehålla god struktur och planering samtidigt som information ges till alla intressenter, inklusive leveranskedjan
• beställa material och upprätthålla schema mot produktionsplan i samarbete med leverantörer
• samla in data, uppdatera data i det interna planeringsverktyget samt sammanställa rapporter efter behov.

Du kommer också att arbeta med andra affärsstödjande arbetsuppgifter och projekt som stödjer Crane Cyrrencys långsiktiga behov framåt.

Vem är du?
För att bli framgångsrik i denna tjänst tror vi att du har god erfarenhet av materialplanering, upphandling och inköp samt produktionsplanering. Du har med fördel en bakgrund som ingenjör och utbildning som maskiningenjör eller inom industriell ekonomi. Har du erfarenhet av att jobba med Lean är detta meriterande. Du har god digital mognad och arbetar obehindrat i Officepaketet. Då Crane Currency verkar i en internationell miljö är det av stor vikt att du behärskar, utöver svenska, även engelska i både tal och skrift.

Som person är du mycket strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt. Du förstår vikten av att arbeta med ständiga förbättringar, gillar formler och analys av data samt förstår orsak-verkan samband. Du är van att arbeta mot deadlines och att hantera flera olika projekt samtidigt. Ditt driv och din vilja att komma framåt och utvecklas genomsyrar ditt arbete och smittar av sig.
Vi ser också att du är en utpräglad lagspelare med ett flexibelt och personligt förhållningssätt till dina kollegor, dina kunder och andra du kommer att samverka med. Samtidigt är du trygg och stabil och vågar ta för dig, ta ansvar och delegera där så behövs. Du har ett proaktivt och kommunikativt förhållningssätt och rör dig bekvämt på alla nivåer i en internationell miljö.
Utifrån företagets säkerhetskrav genomförs en bakgrundskontroll innan anställning erbjuds.

Om verksamheten
En dynamisk kultur, en teammiljö, exceptionella människor, klassens bästa teknik – allt har bidragit till den fantastiska framgången och den livliga tillväxten hos Crane. Ett av de äldsta företagen inom sedelbranschen, vårt företag är ett av få i världen som kan utföra alla steg i produktionskedjan – från design till papperstillverkning, tryckning och säkerhet. Våra medarbetare är vår mest värdefulla tillgång, och vi är engagerade i att anställa och behålla de bästa i branschen. Crane Currency ligger inom Tumba Bruks historiska område, cirka 30 km söder om Stockholm, cirka 20 minuter med pendeltåg från Stockholms Central.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 december 2022
  • Ansök senast: 22 december 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Logistikutvecklare

28 mars 2024

Logistiker/planerare

Logistiker/planerare

13 september 2023