Creative Director

Creative Director

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Creative Director som ska leda vår inhousebyrå i framtagandet av koncept, strategi och budskap i kommunikationen. Förutom det yttersta ansvaret för den kreativa processen ska du även inspirera kreatörerna i deras yrkesroller. Det innebär att du aktivt bidrar till medarbetarnas kompetensutveckling och leverans. Dessutom ansvarar du för all reklamproduktion, från framtagandet av reklamkoncept till leveransen, där du leder kreatörer, produktionsbolag, fotografer och andra från ax till limpa.

Ditt uppdrag blir att inspirera och skapa en skön stämning som motiverar alla att ge sitt yttersta och dra åt samma håll. Du ser till att processer är kvalitetssäkrade men också att det finns verktyg och rutiner som stödjer teamet när de löser uppdrag. Det är du som startar upp arbetet och formar teamet hela vägen till godkänd presentation. I det arbetet ingår överlämning till produktion och att hålla ett öga på att slutprodukten håller hög kreativa nivå.

Vem är du?

Du är en naturlig ledare med strategisk kompetens och kreativt fokus. Ett krav är att du tidigare haft en eller flera anställningar där du coachat, väglett och utvecklat medarbetare. Din kreativitet utgår från relevans och affärsnytta och i din portfolio finns exempel på arbetsprover där du varit ansvarig för koncept, genomförande och uppfyllda kommunikationsmål. För att kunna leda det kreativa teamet behöver du vara pedagogisk och tydlig med förväntningar och mål. Du är välbekant med teoretiska modeller men också med den kreativa processen som inte alltid följer ett logiskt mönster.

Du har den erfarenhet och kompetens som krävs men är uppdaterad och vågar utforska det nya. Du har en förtroendeingivande personlighet som gör att du får människor att förstå och ta till sig dina idéer. För att du ska trivas bör du vara bekväm med en organisation som strävar mot att ständigt utvecklas.

Din bakgrund

Vi tror att du är mitt i karriären och har en bakgrund som kreatör på en reklam- eller kommunikationsbyrå - alternativt haft motsvarande jobb på en inhousebyrå. Du bör ha arbetat under flera år som Creative Director, copywriter, art director eller motsvarande vilket gör att du har erfarenhet av att leda kreativa arbetsgrupper. Vi tror också att du är utbildad på någon av de ledande reklam- och designhögskolorna i Sverige.

Mer om tjänsten


• Omfattning: Heltid 100%. Tillsvidare anställning med 6 månaders provanställning.
• Tillträde: Omgående
• Kollektivavtal mellan Unionen och Visita
• Personalansvar: För ca 8 medarbetare
• Tjänsten är placerad på Gröna Lund med resor till övriga parker inom koncernen förekommer.

Har du frågor om tjänsten kontakta gärna Joanna Hammar, vice vd på Parks and Resorts, via mail joanna.hammar@parksandresorts.com.

Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Välkommen in med din ansökan!


Om Parks and Resorts

Parks and Resorts är Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Furuvik och Skara Sommarland. Utöver att leverera skratt och upplevelser till över 3 miljoner besökare årligen, driver eller stödjer Parks and Resorts olika forsknings- och bevarandeprojekt för hotade arters fortlevnad. Parks and Resorts är ett familjeföretag som investerar allt överskott i verksamhetens fortsatta utveckling.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ida Einarsson, Rekryteringschef
   010-708 9406
Caroline  Lidholm,
010 708 9411

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Parks and Resorts
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 april 2022
  • Ansök senast: 15 april 2022

Besöksadress

Lilla Allmänna Gränd 9
None

Postadress

LILLA ALLMÄNNA GRÄND 9
Stockholm, 11521

Liknande jobb


Creative Associate Nonfiction - Nordics

13 mars 2024

Creative Lead at ARKET

Creative Lead at ARKET

9 november 2023