CRM Analytiker

CRM Analytiker

Arbetsbeskrivning

Som CRM Analytiker hos oss jobbar nu med en utav Sveriges största kunddatabaser och bidrar till att vi hela tiden utvecklar vår CRM-strategi. Vill du arbeta med analys längs med hela kundlivscykeln och genom dina insikter påverka och förbättra hur vi kommunicerar med våra kunder är detta jobbet för dig. Läs mer och ansök nedan.

Vad kommer du att göra?

Rollen innebär att du kommer ansvara för att utföra analys och uppföljning på kommunikation i våra egna kanaler. Baserat på de insikter du kommer fram till kommer du kontinuerligt förbättra och uppdatera våra kundsegmenteringsmodeller och göra målgruppsurval och listimporter till vårt kampanjverktyg.

Du bidrar till utveckling och förvaltning av händelsestyrda processer och arbetar löpande med testning och projektimplementering. Du kommer initiera och driva databasanalyser, utföra uppföljning på bearbetade kunder. Minimera manuellt arbete genom att utveckla rapporter som följs upp av intressenter liksom att säkerställa och vidareutveckla uppföljningskriterier.

Självklart är du inte ensam, du blir en av teamets två CRM Analytiker och du kommer arbeta tätt tillsammans med teamkollegor som t.ex. Affärsutvecklare, Data Scientist och Content Producers. I rollen kommer du även ha många tvärfunktionella kontakter runt om i organisationen.

I rollen ingår det också att utföra ad-hoc analyser i kunddatabasen på begäran från övrig organisation samt ansvara för att samla, analysera och sprida kundinsikt internt i hela organisationen.

Är du den som kommer att göra det?

Som CRM Analytiker tror vi så såklart att du har en stark analytisk förmåga och trivs med att arbeta kundorienterat. Du har lätt för att identifiera affärsproblem och omsätta dessa till analytiska frågeställningar och som person är du är noggrann och strukturerad och trivs med kombinationen att arbeta nära dina teammedlemmar samtidigt som du tar eget ansvar för dina arbetsuppgifter och projekt.

Du har tidigare arbetat som CRM Analytiker och har erfarenhet av datadriven marknadsföring och kundprogram/lojalitetskoncept. Du har erfarenhet av att arbeta med stora strukturerade och ostrukturerade datamängder, du har goda kunskaper inom SQL och har tidigare arbetat i databas- och analysprogram.

Du bör också ha en eftergymnasial utbildning inom statistik eller liknande. Erfarenhet av Adobe Experience Cloud är starkt meriterande. Vi värdesätter högt om du dessutom har erfarenhet från Tableau eller annat visualiseringsverktyg.

Vi är Svenska Spel

Vi är modiga, nyfikna och vi strävar efter enkelhet i allt vi gör. Vi vill att spel ska vara till glädje för alla - för våra medarbetare, kunder och gäster, för idrotten och för samhället i stort. Vi sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer, förebygger spelproblem och låter vinsten gå tillbaka till samhället.

Om Tur

Inom vårt affärsområde Tur har vi nyligen genomfört en agil transformation där vi har skapat domäner med tvärfunktionella affärsteam samt delat in alla roller i kompetenscenter utefter specialistområde. Allt i syfte att skapa effektiva, självgående och välmående team där vi tillsammans når en hög genomförandekraft. På Svenska Spel Tur drivs vi av att ge människor spänning, underhållning och glädje med spel som Triss, Lotto och Eurojackpot. Vi ger människors drömmar en chans och vi gör det via både digitala kanaler på webben och i mobilen, med en fysisk lott, eller kanske till och med i direktsänd tv.

Ansökan och kontaktuppgifter

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Solna eller Visby. Hos oss gör vi jobbet där det passar bäst - ibland är det hemma och ibland på kontoret.

Och du har väl förresten inte missat att läsa om våra fantastiska förmåner (https://career.svenskaspel.se/pages/formaner)?

Vi gör urval löpande så du är välkommen med din ansökan så fort som möjligt.

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sophia Haedge, sophia.haedge@svenskaspel.se (https://career.svenskaspel.se/jobs/1520949-marketing-automation-specialist/sophia.haedge@svenskaspel.se)

Vill du veta mer om rekryteringsprocessen hittar du information här (https://career.svenskaspel.se/pages/rekrytering-pa-svenska-spel?utm_campaign=page_130226_cta_4969676&utm_content=https%3A%2F%2Fcareer.svenskaspel.se&utm_medium=cta-block&utm_source=teamtailor-page). Eller så kan du alltid kontakta vårt TA-team på (mailto:teamta@svenskaspel.se)

LI-HYBRID

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Catrine Snis
08-50895453

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svenska Spel
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2022
  • Ansök senast: 7 augusti 2022

Besöksadress

Norra Hansegatan 17
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Affärspartner Kvantum

Affärspartner Kvantum

8 maj 2024

Marketing Automation Specialist

8 maj 2024

6 maj 2024

3 maj 2024