CRM-analytiker till H&Ms globala marknadsavdelning

Arbetsbeskrivning

H Hennes & Mauritz AB, är en av världens ledande globala modekedjor med huvudkontor i centrala Stockholm. Företaget har omkring 148 000 anställda och cirka 4000 butiker i 61 länder. H har vidare en av världens största modesiter. Idag kan kunder handla via internet/mobilt och katalog i 23 länder.

H tror på människan och värdesätter egna initiativ och sunt förnuft. För att trivas på H behöver man vara en social person som gillar högt tempo. Man trivs med att sitta i öppet landskap och är en sann lagspelare med en ödmjuk inställning till sina kollegor.

 

 https://youtu.be/7i4JSzB8VlU



Vårt erbjudande

H är en modern och framgångsrik koncern. Som CRM-analytiker erbjuds du en varierande och spännande utmaning på en stabil arbetsplats med korta beslutsvägar, där du får ta ett stort ansvar och påverka från första stund. Du kommer ingå i ett framåt team med roliga och kompetenta kollegor där gemenskap och skratt är viktigt.

Är du kvantitativ analytiker och söker efter en självständig roll där du har möjlighet att utvecklas, påverka och göra skillnad? Är du både analytiskt och affärsmässigt intresserad? Då kan rollen som CRM-analytiker på H globala marknadsavdelning vara rätt för dig.

 

Rollen och arbetsbeskrivning 



Du kommer att ingå i ett analysteam inom H Globala Marknad. Gruppen arbetar med kvantitativ analys, kundundersökningar och mediatester i syfte att optimera H erbjudande och kundkommunikation. Gruppen består av 14 analytiker idag.

I rollen som kvantitativ CRM-analytiker, med fokus kvantitativ dataanalys, är du med och tar fram både långsiktiga CRM-strategier och taktisk kundaktivering för vår Online- och butiksförsäljning. Dina analyser och rekommendationer fungerar som beslutsunderlag för H ledning inom marknad och försäljning. I din roll kommer du att:

 


Arbeta med att skapa långsiktig kundlojalitet genom statistiska analyser och segmenteringsmodeller som bl a clusteranalyser, modellering och scoringmodeller.
Vara drivande i att utveckla teamets arbetsprocesser, analysmetoder och analysverktyg inom H CRM-arbete.
Genom presentationer och kommunikation öka kunskapen om kundernas beteenden, behov och målgrupper för olika funktioner inom H
Agera kravställare på ny kvantitativ kunddata och analysverktyg samt förbättra databaser och processer.
Bygga och utveckla nya analysmodeller för att bättre kunna predicera allt ifrån customer life time value till effektmätningar av kampanjer
Hjälpa övriga organisationen att utreda hypoteser och frågor som kräver kvantitativa analysresurser, samt fungera som analytisk expert i olika typer av projekt


 

Din bakgrund

Vi tror att du har erfarenhet av att tillämpa kvantitativa statistiska analysmetoder och erfarenhet av att arbeta i SAS. Du har gedigen kunskap om dataanalys och antagligen erfarenhet från kundanalysarbete inom CRM eller vill utvecklas inom CRM-analys.

Du har erfarenhet såväl som intresse av att kommunicera exempelvis insikter, analysmetoder mm till olika typer av mottagare, gärna genom pedagogiskt upplagda Powerpointpresentationer. Om du har erfarenhet av Tableau, Adobe Campaign eller programmering i R så är det meriterande. Du har en för tjänsten relevant akademisk utbildning exempelvis inom statistik, ekonometri eller motsvarande.

 

Egenskaper

Du brinner för CRM och kundanalys, du är proaktiv, driven och nyfiken och har även ett affärsinriktat och kommersiellt intresse. Du har en kommunikativ ådra och gillar att dela med dig av din kompetens. Du kan förklara statistiska metoder för kollegor som inte har samma kännedom inom statistik och analys. För att trivas hos oss bör du vara en lagspelare som ser positivt på samarbete

 

Ansökan

I denna rekrytering har H valt att samarbeta med Boxhill Recruitment. Du ansöker enklast via "apply-knappen" i annonsen. På ett enkelt och snabbt sätt bifogar du ditt CV. Vi lovar - inga krångliga ansökningsformulär. Om du har frågor om tjänsten eller hur du ansöker är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Ann Bender på ann.bender@bhill.se

Under semesterperioden kommer vi att ha begränsad möjlighet att besvara frågor. Vi kommer att börja läsa ansökningar den 14 augusti då du också är välkommen med frågor. 

 

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Boxhill AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön - Fast lön
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 14 juli 2017

Besöksadress

Sveavägen 9
None

Postadress

Sveavägen 9
Stockholm, 11157

Liknande jobb


Commercial Data Analyst

17 maj 2024

15 maj 2024

Revenue Manager

Revenue Manager

14 maj 2024