CRM & Customer Analyst till Fyrklövern

CRM & Customer Analyst till Fyrklövern

Arbetsbeskrivning

Är du en datadriven CRM-specialist som med enkelhet kan analysera kundresor och därigenom skapa resultatskapande förbättringar mot både befintliga och nya kunder? Då är du den vi söker.

Fyrklövern står inför en expansiv och innovativ resa där man går från traditionellt postorderföretag till en modern E-handel. Vi är i startgroparna av en reformerings- och digitaliseringsprocess.

Om Fyrklövern
Sedan 1974 har Fyrklövern skapat serviser för livets alla tillfällen i tidlös skandinavisk design. Hållbara serviser gällande såväl formgivning som material, tillverkning och kvalitet för att kunna användas vardag som fest, i generationer. Vår passion är att erbjuda prisvärd skandinavisk design som lockar till gemenskap, skapar minnen tillsammans med familj & vänner och inspirerar till glädje.

Om tjänsten
För att lyckas i rollen är du en datadriven doer som kan analysera hela kundresan utifrån olika parametrar. Du kommer sitta som systemansvarig för marketing automation och CRM-system som är knutna till kundresan. Du har även förmågan att samla, segmentera och aktivera kunddata för effektivare kommunikation och marknadsföring för Fyrklövern i samtliga kanaler och marknader. Du har god förståelse för vilka KPI:er som behöver sättas upp och hur du optimerar dessa baserat på utfall.

- Analysera utfall från initiativ och kampanjer i tillämpade mätverktyg
- Skapa behovs- och beteendebaserad kundsegmentering och målgruppstyrning
- Data-driven utvärdering och optimering av samtliga kundresor
- Säkerställa maximerad effekt av investeringar i digital kundanskaffning och marknadskommunikation
- Definiera och genomföra CRM-aktiviteter och kampanjer baserade i kundinsikt
- Utveckla kundlivscykler
- Kontinuerligt A/B-testa och optimera gränssnitt och aktiviteter för att effektivisera och maximera utfall i linje med affärsmål
- Kvalitetssäkra och identifiera behov av utveckling i CRM-system och kunddatabas


Din bakgrund
Vi ser att du har 2-5 års dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och fördelaktigt som CRM-analytiker. Du har också en relevant utbildning inom t.ex. ekonomi, digital marknadsföring eller försäljning. Du har tidigare skapat och satt upp kundanpassad digital kommunikation och byggt logik för aktiviteter i olika kanaler. I övrigt har du;

- Erfarenhet av verktyg för CRM, Marketing Automation och analys
- Erfarenhet och fallenhet för webbanalys
- Ett datadrivet och agilt arbetssätt
- Mycket goda kunskaper i Excel och Apsis
- Engelska - flytande i tal och skrift


Fyrklövern erbjuder
Du kommer till ett familjärt företag som kommer ge dig stor frihet och ansvar för att bygga vidare på deras digitala affär. Då rollen är nyinrättad kommer det ges stora möjligheter framåt att tillsammans med organisationen påverka rollens innehåll, skapa något stort från början och sätta din egen prägel. Fyrklövern erbjuder flexibla arbetstider och arbetsplatser. Det är resultatet som räknas och inte platsen där du är placerad, behöver du arbeta flexibelt hemifrån så är det inga problem.

Placering & Start
Fyrklövern har sitt kontor centralt placerat i Malmö, 5 minuters promenad från Malmö C. Tillträde är enligt överenskommelse.

Kontakt & ansökan
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Nis Kehler på telefonnummer 0731 52 91 66 alternativt via mail på nis@ecommercerecruit.se

crm #customeranalysis #fyrklövern #marketingautomation #dukatförlivet

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E-commerce Recruit
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 november 2021
  • Ansök senast: 15 maj 2022

Liknande jobb


Skills Analyst

14 maj 2024

Data Analyst

Data Analyst

6 maj 2024

Systemspecialist IT

6 maj 2024