CRM Koordinator, Insjön

Arbetsbeskrivning

Clas Ohlson är ett starkt växande företag med visionen att bli en ledande internationell detaljhandelskedja. Affärsidén är att lösa våra kunders praktiska problem i vardagen genom att erbjuda kundservice utöver det vanliga samt ett brett och prisvärt sortiment inom el, bygg, multimedia, hem och fritid. Vårt uppdrag är tydligt; vi vill bidra till en inspirerande shoppingupplevelse genom att hela tiden försöka överträffa våra kunders förväntningar. Vi erbjuder en rolig och utvecklande arbetsplats med varierande arbetsuppgifter, utbildningar och konkurrenskraftiga löner. Allting vi gör, bottnar i Clas Ohlson-andan där vi värdesätter handelsmannaskap, engagemang, nytänkande, värme och handlingskraft.

Clas Ohlson står inför en spännande period där det är dags att ta nya steg med arbetet att optimera våra lojalitetsprogam Club Clas och Clas Office. Genom ytterligare analyser av kundbeteende och respons på tidigare aktiviteter ska vi ta erbjudandet till nästa nivå och göra det ännu mera relevant för våra kunder. I samband med detta söker vi nu en CRM koordinator som vill följa med oss på denna resa. En spännande roll med stora möjligheter att växa med företaget och verkligen vara med och påverka framtida kundorienterade verktyg och processer.

Är du en kommunikativ och kommersiellt stark CRM koordinator?

Då har du möjlighet att bli en del av vårt CRM-team, som tillsammans ansvarar för att bygga upp en framgångsrik, hållbar och strategisk CRM-funktion på Clas Ohlson.

Som CRM koordinator kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att initiera, driva och vidareutveckla verktygen för vårt lojalitetsprogram Club Clas. Tillsammans med övriga i CRM-teamet kommer du att stötta företagets kommersiella beslut och arbetet med att optimera vårt klubberbjudande i alla våra länder. Vi förväntar oss att du har ett genuint intresse för CRM och lojalitetsprogram, att du ständigt håller dig uppdaterad inom relevanta CRM-trender & metoder på marknaden samt gärna agerar ambassadör för våra lojalitetsprogram som strategiskt verktyg inom hela organisationen.

Är du personen vi söker?

Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning och minst 2 års erfarenhet inom marknadsföring, gärna med fokus inom digitala områden samt erfarenhet från CRM-system och kundklubbar. Vidare har du god kunskap om digital marknadsföring och gedigen erfarenhet av att arbeta med urval, segmentering samt viss utveckling i Adobe Campaign (Neolane). Goda kunskaper iAdobe Creative Cloud samt MS Office krävs också.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete med säljdata, erbjudandeoptimering etc. Du sätter kunden i fokus, har bra samarbetsförmåga och lätt för att bygga starka relationer med olika avdelningar inom företaget. Du är en god kommunikatör, med erfarenhet av att kommunicera resultatet av dataanalyser på ett enkelt och effektivt sätt, såväl muntligt som skriftligt. Som person vill vi att du är driven, analytisk, engagerad, kreativ och en sann lagspelare. Både engelska och svenska används dagligen, därför måste du kunna kommunicera väl på båda språken, både i tal och i skrift.

Rekryteringsinformation

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Placeringsort är Insjön.

Har du några frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta CRM & Loyalty Manager, Calle Winter på telefon 076-7221852 eller via e-mail calle.winter@clasohlson.se

Registrera gärna din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt, då vi läser ansökningar löpande, dock senast 30 oktober 2016.

Välkommen med din ansökan!


Clas Ohlson är en dynamisk arbetsplats som präglas av omtanke om varandra och våra kunder. Vår värdegrund genomsyrar allt vi gör och vi är stolta över vårt ursprung. Vill du läsa mer om vår historia eller om hur vi jobbar med kundservice som främsta verktyg, gå in på www.clasohlson.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Lilja, Regionmerchandiser
+46470 70 04 31
Matilda Åhs, HR-generalist
+46247 26 40 91
Matilda Åhs, HR-generalist
+46247 26 40 91
Matilda Åhs, HR-generalist
0247 26 40 91
Per Wernqvist, Regionchef
076 724 74 97
Bjarne Bergkvist, Butikschef
060-64 10 00
Lech Kaczorek, Butikschef
040-650 12 00
Andreas Johansson, Butikschef
040-660 62 50
Anna Västå, Rekryterare
0046 247-446 73
Mikael Lindstam, Butikschef
011 450 47 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clas Ohlson AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 18 oktober 2016

Besöksadress

Clas Ohlson 79385 Insjön
None

Postadress

Personal
Insjön, 79385

Liknande jobb


20 november 2023

17 november 2023

2 november 2023