CRM Manager

Arbetsbeskrivning

Vi på Tre tror att livet blir roligare om vi upplever det tillsammans med andra. Därför arbetar vi varje dag för att göra det enklare för våra 2 miljoner kunder att dela sina upplevelser, åsikter och känslor med andra. Vi är övertygade om att det är kulturen på Tre som är huvudingrediensen för vår framgång. Tack vare detta har vi utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. Under 2018 har vi på Tre bytt lokaler till ett helt nybyggt hus bredvid Globen i södra Stockholm där alla vi på Tre ges bättre möjligheter att mötas, samverka och interagera. Varmt välkommen till Tre.



CRM Manager
I rollen som CRM Manager ingår du i företagsaffärens gemensamma team för produkt, marknad och lojalitet. Teamets uppdrag består i att affärutveckla, paketera och marknadsföra Tres tjänster mot nya och befintliga företagskunder. Enheten består av ett snabbfotat härligt gäng som alla triggas av att utveckla affären och Tre kunderbjudande. För att trivas på Tre behöver du vara en teamspelare som karakteriseras av stort mod, pannben och utmanaranda. I motprestation får du ett stort delegerat ansvar, där du har förmån att forma ditt område där endast din egen kreativitet är den begränsande faktorn.

Om rollen
I rollen som CRM Manager har du en unik möjlighet att vara med och påverka Tres position på företagsmarknaden i segmentet 0-50 anställda, där vi primärt är aktiva. Du kommer driva aktiviteter för att behålla och utveckla våra kundrelationer för att på sikt öka lönsamheten per kund. Du analyserar kundernas beteende och behov i olika faser av livscykeln samt säkerställer att övriga organisationen förstår och kan använda informationen i strategiska och operativa beslut. Du är van att arbeta analys- och datadrivet och har ett kundtillvänt affärsmässigt synsätt på vår kundrelation.
 
I ditt huvudsakliga ansvarsområde ingår


• ansvar för befintlig kund i de olika faserna i kundlivscykeln
• ansvar för att utforma bearbetnings- och lojalitetsstrategier utifrån kundvärdesmodell
• följa viktiga Touch Points i kundlivscykeln och identifiera orsaker till churn och kundmissnöje samt föreslå åtgärder och processförbättringar
• genomföra kundundersökningar för ökad insikt i tex kundnöjdhet
• sammanställa kundanalys för att få kunskap om befintlig kund (såsom behov, användande/beteende, potential)
• analysera målgrupper med potential och möjligheter till kors- och merförsäljning
• förse övriga interna intressenter; så som säljkanal, marknadsavdelning, sälj-och produktledning med kunskap om våra befintliga och potentiella kunder




Kompetens och erfarenhet

• Högskoleutbildning med inriktning mot ekonomi, marknad eller likvärdigt
• 1-3 års erfarenhet inom CRM, kundanalys och lojalitetsarbete
• Dokumenterad erfarenhet av att gå från strategi till implementation
• Utmärkt muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga samt en förmåga att presentera information och rekommendationer på ett tydligt sätt


 
Tre erbjuder

Tre erbjuder dig karriärmöjligheter och en central roll på en arbetsplats som utsetts till en av Sveriges bästa. Vårt arbetsklimat präglas av öppenhet, engagemang och framåtanda.

Vi har precis flyttat till nya och fräscha lokaler vid Globen där det bland annat finns fantastiska träningsmöjligheter.

Vi beaktar ansökningar löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.

 

*LI-PRIORITY

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Wigh

Niklas Fehrm

Anna Eriksson

Daniel Angvik
+46735226609
Johannes Boson

Emelie Linheden

Mattias Eriksson
+46735 43 87 70
Martin Adolfsson

Maria Enocksson

Dick Sannehag

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 3 Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 5 april 2019

Besöksadress

Lindhagensgatan 98
None

Postadress

Lindhagensgatan 98
Stockholm, 10425

Liknande jobb


SEM Specialist (Google Ads)

SEM Specialist (Google Ads)

21 mars 2024

SEM Specialist (Google Ads)

SEM Specialist (Google Ads)

21 mars 2024

Affärspartner Kvantum

Affärspartner Kvantum

8 april 2024