CRM Manager ESS Group

CRM Manager ESS Group

Arbetsbeskrivning

Är du vår blivande CRM Manager?

I vår strävan att skapa stamgäster genom bästa möjliga dialog söker vi nu denna nyckelperson till att säkra vår kommunikation med såväl befintliga som blivande gäster. Vi har fyra värdeord som vi lever varje dag, i varje handling och i varje möte: personlig, professionell, lekfull och passionerad. Stämmer dessa in på dig, då kan vi vara en perfect match.

ESS Group verkar i den snabbfotade upplevelseindustrin där våra 13 destinationer - samtliga med egna, unika och starka varumärken - också är sin egen avsändare. I en bransch av sällanköp gäller det för våra varumärken att vara top of mind och stay relevant. Därmed strävar vi efter att nå rätt gäst i rätt tid, i rätt kanal och med rätt budskap.

Vad gör en CRM Manager inom ESS?

I rollen som CRM Manager kommer du vara ansvarig för att initiera, planera, driva, analysera och följa upp CRM-aktiviteter mot satta KPI:er. Du optimerar bolagets CRM strategi och automatiserade flöden, med målet att maximera relationen med gästen. Du har ett gästcentrerat synsätt och arbetar operativt, och utifrån ett helhetsperspektiv, med kunddatabasen där du identifierar och skapar en förståelse för gästresan i syfte att säkerställa relevanta och personifierade dialoger.

Dina arbetsuppgifter syftar unisont till att öka lojalitetsgraden, bland annat genom att bibehålla relationen till våra existerande gäster, win-back men också skapa nya stamgäster.

Du tillhör ett större team på ESS marknadsavdelning med vår Marketing Automation Specialist som närmsta kollega, du rapporterar till Head of CRM & Performance Marketing.

Här kommer ytterligare ett urval av dina arbetsuppgifter:

- Initiera, planera, sätta upp och följa upp CRM-aktiviteter samt journeys & campaigns.

- Verka för att nå de mål och KPI:er satta för CRM-arbetet avseende återköp, upsell och lojalitet.

- Analys och uppföljning av kunddatabasens utveckling, kopplade till churn samt retention.

- Ansvarig för löpande analys av pågående journeys och campaigns i CRM- & MA verktyget.

- Projektleda IT-och utvecklingsprojekt kopplade till CRM.

Vem är du då?

För att blir framgångsrik i rollen är du en kommunikativ, ansvarstagande team player som tidigare har arbetat med CRM, marketing automation och digital marknadsföring. Du vet vikten av samspelet mellan data och analys för framgångsrik kommunikation samt vilka kanaler som fungerar när för vilken målgrupp.

Du har ett gediget track record av datadriven och beteendestyrd kommunikation, personifiering i kundresan, lojalitetsprogram, analys och digital försäljning. Du har med ett affärsdrivet synsätt samlat erfarenhet av resultatfokuserat arbete genom att sätta upp strukturer, processer och KPIer som legat till grund för resultatet.

Du har också:

- Minst 3 års erfarenhet av arbete med CRM och/eller Marketing Automation

- God förståelse för marknadsföring och försäljning

- Arbetat datadrivet med komplexa kunddata

Det är dessutom meriterande om du har erfarenhet av digital marknadsföring, så som CLV, RFM och ROAS samt om du har certifieringar inom exempelvis GA4, Google Ads och Facebook Business.

Pirrar det i magen? Då så! Svara på frågorna och skicka in din ansökan!

Tjänsten är en tillsvidareanställning, lön enligt avtal och tillträde enligt överenskommelse. Vi kommer kalla till intervjuer löpande, men sista ansökningsdag är 26 november.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ESS Group
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 november 2023
  • Ansök senast: 26 november 2023

Liknande jobb


Commercial Data Analyst

17 maj 2024

15 maj 2024

Revenue Manager

Revenue Manager

14 maj 2024