CRM Produkt Ägare till Sektionen CRM

CRM Produkt Ägare till Sektionen CRM

Arbetsbeskrivning

Just nu händer mycket runt Arbetsförmedlingen. Men vårt viktiga samhällsuppdrag att stödja arbetssökande och arbetsgivare är detsamma. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med partners och andra aktörer i hela landet. Du kan bidra! Välkommen att söka jobb hos oss!




Vilka är vi
Arbetsförmedlingen genomför Sveriges troligtvis mest spännande och mest omfattande förändringsresa, där hela myndigheten moderniseras från grunden - och i en rasande fart.

För att lyckas med vårt viktiga uppdrag har vi skapat en helt ny enhet inom området upplevelse och ny teknik, bestående av 5 sektioner, som ansvarar för plattformar, upplevelser, kundrelation, tekniklabb/innovation, utvecklingsmiljö, digitala arbetsverktyg och digitala kommunikation.

Du kan bidra! Välkommen att söka jobb hos oss!



Arbetsuppgifter
Nu söker vi en driven CRM Produktägare* som har erfarenhet av att leda CRM relaterad teknikutveckling. *Inom AF IT benämns rollen Produktägare för en gemensam byggsten för Byggstensägare. Som CRM Byggstensägare arbetar du tillsammans med våra tvärfunktionella agila utvecklingsteam. Rollen innebär att man agerar Byggstensägare inom IT och är med och driver systemutveckling i relation till CRM teamet, det är produktnära frågor med fokus att utveckla och stödja våra intressenter i deras uppdrag att förändra myndighetens arbetssätt och tillsammans skapa en fantastisk lösning för de som varje dag möter våra kunder med stöd av CRM.

Du kommer att ansvara för nyutveckling och förvaltning av för hur vårt CRM system interagerar med andra delar av myndighetens IT system. I rollen som CRM Byggstensägare har du delansvar för implementeringen av ett nytt CRM-system och du är med i prioritering av utveckling.

Produktägaren prioriterar och leder teamet/teamens arbete med planering, utveckling och kvalitetssäkring av de digitala tjänsterna samt arbetet med ständiga förbättringar. Vi vill bygga CRM att följa våra verksamhetskrav, är omtyckta av våra användare och bygger på senaste tekniken.

Produktägarens jobb att väga dessa perspektiv mot varandra och samtidigt försöka få ut den tjänsten så snabbt som möjligt. Som produktägare på Arbetsförmedlingen ingår att hantera många interna och externa kontaktytor.



Kvalifikationer
- Relevant avslutad och godkänd Högskole-/universitetsutbildning inom datavetenskap/produktutveckling eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt.
- flerårig dokumenterad erfarenhet av att arbeta som produktägare.
- flerårig dokumenterad erfarenhet av att leda utvecklingsteam med agila metoder, exempelvis Scrum, Kanban.
- Du behärskar både svenska och engelska språket flytande i tal och skrift.

 
Meriterande kvalifikationer

- erfarenhet av att sätta sig in i tekniska frågor och att driva utredningsarbete inom tekniska områden.
- erfarenhet av att analysera kundbehov och bedöma affärs- och verksamhetsnytta.
- flerårig erfarenhet av att leda och genomföra utredningar.
- leda arbete med konceptdesign, interaktionsdesign och utveckling av tjänster CRM
- erfarenhet av att coacha och handleda kollegor.
- Kunskap i testdriven utveckling och testautomatisering.

 
Vem är du?
Som person tror vi du är bekväm med att ta komplexa beslut, hantera många intressenter och agera i en ledande roll i utvecklingsteamet.

Du är en ledare, bekväm med att ha det övergripande operativa ansvaret för att driva arbetet med nyutveckling, vidareutveckling och drift av CRM systemet.

Du kan se styrkor, svagheter och hot och har en stark förmåga att prioritera det viktigaste.

Du är en ledare som involverar ditt team tillsammans med både interna och externa partners.

Du är analytisk och kan förklara hur vi bäst prioriterar vilken utveckling och vilka förändringar som ger mest kund- och verksamhetsnytta och bästa möjliga användarupplevelse.  

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.

 
Övrigt
Anställningsformen är tillsvidare, heltid, med 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Arbetsplatsen är belägen på huvudkontoret i Solna Strand. Tillträde enligt överenskommelse.

Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se. 

 
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2020-06-14 märkt med Af-2020/0027 8982. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. Du får i samband med registrering av din ansökan besvara några frågor kopplat till din utbildning och erfarenhet i vårt rekryteringssystem.

 
Kontaktpersoner
Jason Andersson, sektionschef, 070 267 28 00.

Pia Napreeff, Rekryteringspartner, pia.napreeff@arbetsformedlingen.se

 
Fackliga kontaktpersoner
SACO, Andreas Deniz, 010-486 21 98

ST, Per Samuelsson, 010-486 92 34

SEKO, Ulf Törnkvist, 010-487 04 46

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


Projektledare digitalisering sökes av Göteborgs Spårvägar

23 maj 2024

Systemspecialist till Verksamhetsstöd Digitala Tjänster

Systemspecialist till Verksamhetsstöd Digitala Tjänster

22 maj 2024