CRM specialist till Postnord

Arbetsbeskrivning

Vi levererar. PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer också postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden. 2017 hade koncernen 31 000 anställda och en omsättning på 37 miljarder SEK. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna.

Är du redo för en ny spännande utmaning? Vi söker nu en engagerad och driven CRM specialist som vill vara med på resan och driva, utveckla och realisera Postnords digitala försäljningsstrategi.

.

Bli en del av vårt team

Som CRM specialist blir en del av Sales Operations Säljutveckling inom Postnord Sverige som består av 12 medarbetare. Tillsammans arbetar vi med att driva utvecklingen inom sälj- och kundservice, dvs processer, CRM-systemen, masterdata, kontrakt, avtal - samt med försäljning i våra digitala kanaler med målet att bli mer effektiva och öka lönsamheten inom Postnord.

Som CRM specialist kommer du in i ett tidigt skede av vår digitala satsning där du har stor möjlighet att påverka, skapa och utveckla vår digitala försäljningsstrategi. Du arbetar operativt med vår digitala försäljning - analys, strategi, implementation, uppföljning och rapportering samt Lead Management. Du agerar projektledare och har ett koordinerande och utförande ansvar gentemot verksamheten för att samla in krav och prioritera mellan olika behov samt att du driver och realiserar olika utvecklingsspår för Postnord Sverige samt samarbetar med våra nordiska kollegor.

Du har vad som krävs

Vi söker dig som har en relevant akademisk utbildning samt god erfarenhet och kompetens inom MarTech, dvs gränssnitt mellan affär, system och marknad. Du har både operativ och strategisk erfarenhet gällande köpt och förtjänad media. Du är affärsdriven, nyfiken och sätter kunden i fokus, samt har en hög förmåga att analysera och strukturera stora datamängder, och det är ett plus om du förstår och skapar statistiska modeller, handlingsplaner och prediktiv analys.

För att passa i rollen är du en duktig projektledare, med god förståelse för verksamhetens behov och krav att leverera enligt tidplan. Du har förmågan att omsätta teori till praktik samt att säkerställa leverans och att nå uppsatta mål. Som person är du resultatfokuserad med ett starkt eget driv. Du levererar med hög kvalitet samt kombinerar teknik och analys med engagemang och förståelse för kunden och kundupplevelsen. Vidare är du nyfiken, analytisk, pedagogisk och har ett strukturerat arbetssätt samt gillar att se kopplingen mellan data och affären. Du trivs att samverka med olika kompetenser inom olika funktioner hos PostNord med syfte att nå våra gemensamma mål.

Vi levererar

Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten.

Ansök

I denna rekryterings samarbetar PostNord med Experis. Vill du veta mer om jobbet så kontakta rekryteringskonsult Katarina Thomasson på katarina.thomasson@se.experis.com alt. 08-736 11 26.

Urvalsprocessen sker löpande och därför är det viktigt att du skickar in din ansökan snarast, dock senast den xxx 2018. Besök oss gärna på postnord.com/karriär, där du kan läsa mer om PostNord som arbetsplats.

Fackliga kontaktpersoner, se www.postnord.com/fackliga.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christian Fredin
0733570066
Sophie Karlsson
+46722385107
Katarina Thomasson
+46702312805
Ellen Engström
+46703904012
Lena Wassén
+46725142936

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PostNord Borlänge
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Not Specified
  • Heltid Permanent
  • Publicerat: 4 september 2018

Besöksadress

Borlänge
None

Postadress

Skomakargatan
Borlänge, 78181

Liknande jobb


17 januari 2024

15 januari 2024

Content & Communications Manager

Content & Communications Manager

15 januari 2024