CRO & Insights Specialist till XXL Sport & Vildmark

CRO & Insights Specialist till XXL Sport & Vildmark

Arbetsbeskrivning

XXL Sport & Vildmark befinner sig på en otroligt spännande och expansiv digital transformationsresa. De söker en CRO & Insights Specialist där ditt arbete påverkar alla delar i den digitala kundresan. Gillar du att att skapa förändring, arbeta datadrivet och alltid sätta kunden i centrum? Då är det här tjänsten för dig! Välkommen in med din ansökan.

Om XXL Sport & Vildmark
XXL Sport & Vildmark - den kompletta destinationen för sport och vildmarksentusiaster! Idag är vi den största sportretailern i Norden med fler än 90 varuhus i Norge, Sverige, Finland och Österrike. Genom att kombinera ett stort utbud av de främsta varumärkena med passionerad och kunnig personal kan vi erbjuda varje kund den bästa upplevelsen - likväl under köptillfället som utomhus. Vi är lite drygt 5 000 entusiastiska medarbetare som är passionerade, kunniga och engagerade. För oss är det viktigt att alltid sätta kunden först. Vi vill att kunderna ska känna sig välkomna, inspirerade och att de får hjälp med allt inom sport och friluftsliv.

Om tjänsten
Som CRO & Insights Specialist ansvarar du för att identifiera och driva aktiviteter och projekt för att optimera XXL's digitala affär kundupplevelse. Det innebär att använda kvantitativ och kvalitativ data för att upptäcka optimeringsmöjligheter. Detta görs genom att driva testning av dina hypoteser från A till Ö, mäta resultat, leda implementation samt dela din insikter för övrig organisation som i förlängningen ska bidra till en ökad datadriven beslutsprocess.

Du kommer verka i en central roll i organisationen där du kommer arbeta mot Product Owners, UX och utvecklare. Du rapporterar till och arbetar nära VP Digital Analytics & CRO.

- Tillsammans med VP Digital Analytics & CRO leda arbetet för konverteringsoptimering baserad på kvantitativ och kvalitativ analys
- Driva CRO-projekt från A-Ö.
- Delta i utveckling av strategier för konverteringsoptimering i digitala kanaler
- Ansvara för utformning och rapportering av insikter och utfall till övrig organisation
- Utforma arbetssätt och processer för CRO-aktiviteter i exempelvis sökmotorer


Din bakgrund
För att lyckas i rollen tror vi att du har relevant akademisk bakgrund och ett par års erfarenhet från konverteringsoptimering. Som person tycker du om att driva utveckling genom att utmana och vill lära genom att testa nytt. A/B-testning ser du som en naturlig del av ditt arbetssätt. Du har ett intresse av att förbättra alla delar i den digitala kundresan och göra den så personlig och relevant som möjligt. Vidare har du en stark kommersiell förståelse, är analytisk och har ett datadrivet arbetssätt.

- 2 + års erfarenhets från konverteringsoptimering inom e-handel
- Avancerad kunskap i Google Analytics
- Vana vid att analysera kundbeteende på site och definiera konverterings-funnels
- Erfarenhet från att arbeta i CMS, PIM, Tag Management, SEO, SEM och Heat maps
- Stor kunskap om sökmotorer och digital marknadsföring
- Behärskar engelska obehindrat i tal och skrift



XXL Sport & Vildmark erbjuder
Du kommer till Nordens största återförsäljare inom Sport & Vildmark och får möjligheten att arbeta med några av de hetaste produkterna på marknaden. Arbetsmiljön är positiv, inspirerande och omhändertagande. Din roll kommer att vara utmanande men rätt person kommer kunna vara med och leda hur hela branschen arbetar med e-handel.

Utöver alla trygghetsförmåner erbjuds du en konkurrensmässig lön och fina möjligheter att växa inom organisationen. Vill du arbeta i en av Sveriges mer kvalificerade e-handelsorganisationer, då är XXL vara helt rätt för dig.

Placering & start
Tjänsten är placerad i Stockholm och tillsättning sker enligt överenskommelse.

Kontakt & ansökan
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Markus Nilsson på markus@ecommercerecruit.se eller 070-813 46 94.

Vi tillämpar löpande urvalsarbete och uppmanar dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att den kommer med i processen. Vi ser med stort intresse fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E-commerce Recruit
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 maj 2022
  • Ansök senast: 30 juni 2022

Liknande jobb


3 maj 2024

Analytiker till Plan International Sverige

Analytiker till Plan International Sverige

26 april 2024

SEM Specialist (Google Ads)

SEM Specialist (Google Ads)

21 mars 2024

SEM Specialist (Google Ads)

SEM Specialist (Google Ads)

21 mars 2024