Culture Manager för The Naia Initiative

Culture Manager för The Naia Initiative

Arbetsbeskrivning

The Naia Initiative är en funktionell dryck med massa energi och helt sockerfri. Är du också full av energi och vill vara med och göra skillnad i den funktionella dryckeshyllan? Då kan du vara rätt person för tjänsten som Culture Manager för the Naia Initiative!

Du kommer att ingå i team alkoholfritt som är en del av marknadsavdelningen på Spendrups. Teamets uppdrag är att driva utvecklingen av Spendrups egna alkoholfria varumärken, med syfte att stärka potentialen för Spendrups totala erbjudande på kort och lång sikt. Portföljen består idag av varumärken som The Naia Initiative, Loka, Loka Crush, Trocadero, Cuba Cola med flera.

Arbetsbeskrivning

Som Culture Manager är din uppgift att vidareutveckla den starka och positiva gemenskap och kultur som finns runt The Naia Initiative. I rollen kommer du främst fokusera på intresseområdena träning, sport och studentliv. Genom att identifiera trender och möjligheter inom dessa områden ser du till att starta upp och genomföra samarbeten med rätt personer, företag och organisationer. Samarbetena kan både vara fysiska i form av event, eller digitala på sociala medieplattformar.

The Naia Initiative har redan idag ett ambassadörsnätverk inom träning, sport och studentliv. En av dina arbetsuppgifter blir att både bredda och spetsa det nätverket, med målet att öka NAIAs närvaro och relevans bland unga, urbana konsumenter. Som Culture Manager har du även en aktiv del i driften av våra sociala medie-kanaler och du behöver ha stor förståelse för vad som driver intresse och engagemang i dessa kanaler.

Arbetsdagarna är omväxlande. En och samma dag kan innehålla utskick av dryck och merch på förmiddagen, strategimöte med kända träningsprofiler på eftermiddagen, och ett eventgenomförande på kvällen. Detta ställer krav på att du har en god förmåga att själv kunna prioritera och organisera din arbetsinsats. Dessutom har du budgetansvar för de projekt du driver.

Tjänsten inbegriper resor, primärt inom Sverige, och då och då även kvälls-/helgarbete.

Vem är du?

Vi söker dig som har ett stort kontaktnät inom sport och träning samt jobbat i likande roll tidigare (ca 1-3 år) och är van att bygga upp communities både irl och digitalt. Kanske har du även arbetslivserfarenhet från marknadsföring, träning/sport eller event? Du är en fena på Microsoft 365 och då rollen är väldigt kommunikativ behärskar du svenska i tal och skrift utan problem. För att trivas i rollen behöver du ha god kunskap om funktionaliteten och drivkrafterna inom sociala medier och tycka att det är roligt att jobba med dessa delar. Gällande utbildning är det meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom marknadsföring samt erfarenhet inom projektledning men det är än viktigare att du är en nätverkande person med goda erfarenheter inom träningsvärlden - gärna med ett redan upparbetat kontaktnät med profiler inom träning/sport.

Personliga egenskaper

- stort eget driv och en ”can-do attitude”
- bra på att bygga relationer och att samarbeta 
- förhandlingsförmåga
- streetsmart, vilket gör att du har en förmåga att kunna hantera starka partners och personligheter genom att vara positiv och hitta kreativa lösningar men att du också vågar säga nej när så krävs
- strukturerad och ordningsam- du kan prioritera och fördela ditt arbete självständigt och har en förmåga att driva projekt i mål


Sista ansökningsdag: 5/6
Tillträdesdag: 1/8 eller efter överenskommelse
Varaktighet/arbetstid: Det är ett föräldravikariat på 1 år, med chans till förlängning
Placeringsort: Stockholm
För mer information om tjänsten: Paulina Öberg, HR-specialist rekrytering, paulina.oberg@spendrups.se
Elvira Egarp, HR-specialist rekrytering , elvira.egarp@spendrups.se

Din ansökan

För denna tjänst behöver vi inget personligt brev, du ansöker istället genom att svara på några korta urvalsfrågor och bifoga ditt CV. Om du uppfyller kraven kommer du även att få göra två urvalstester som skickas till din mejl. Dessa måste slutföras för att du ska vara aktuell i rekryteringsprocessen.

Varför använder vi urvalstestser?

Vi på Spendrups tror att våra medarbetares olikheter bidrar till vår framgång och vill att våra medarbetare ska spegla det samhälle vi lever i. För att utvärdera våra kandidater som uppfyller grundkraven så objektivt som möjlighet använder vi Alva Labs (https://help.alvalabs.io/en/collections/1831924-for-candidates) urvalstester. På så sätt kan vi hitta kandidater med störst sannolikhet att passa och trivas i rollen.

Slutkandidater kommer efter sitt godkännande att omfattas av en bakgrundskontroll.

Spendrups vision är att vara ett bryggeri i världsklass. Det innebär att vi stolt vill kunna jämföra oss med de bästa i världen i allt vi gör. Det gäller de produkter vi lanserar och de relationer vi bygger, hur vi agerar i nuet och hur vi satsar på sikt. Vår mission är att med kreativ kraft, långsiktigt ansvarstagande och passion skapa smakupplevelser och relationer i världsklass. Som medarbetare på Spendrups har du en viktig roll i vår gemensamma strävan mot världsklass och vi ser gärna att du identifierar dig själv med våra värderingar: Stolthet, Äkthet, Nyskapande och Handlingskraft.

Välkommen in!

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Karlsson

Tobias Olsson

Anna Lindqvist

Marcuz Källqvist
0240500159
Anna Eriksson Viberg
070 188 65 72
Karin Eriksson
Tel växel: 0240-88 000
Victoria Blomquist
0812891702

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Spendrups
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 maj 2022
  • Ansök senast: 5 juni 2022

Besöksadress

Grythyttans Livsmedelsby, Hällefors
None

Postadress

Grythyttans Livsmedelsby
Hällefors, 71295

Liknande jobb


Social Media Intern

Social Media Intern

1 juni 2024

Marknadsförare

Marknadsförare

31 maj 2024

Category Content Specialist | Lyreco | Borås

Category Content Specialist | Lyreco | Borås

29 maj 2024

29 maj 2024