Customer Account Manager

Customer Account Manager

Arbetsbeskrivning

Vi söker just nu en Customer Account Manager till ett av våra härliga säljteam på Jeeves. Placering kan vara på något av våra kontor i Göteborg, Malmö, Jönköping och Stockholm, när du inte jobbar på annan plats vill säga. Vi tror på flexibilitet och eget ansvar och att du väljer vad som är bäst för dig!

Just nu befinner vi oss mitt i en mycket spännande tillväxtfas inom vår marknad, med fokus på direktförsäljning och kunddriven produktutveckling där vi tar ansvar för hela värdekedjan av Jeeves affärssystem till slutkund. Vi konverterar nu hela vår kundbas till subscriptions och cloud vilket kommer vara en stor del av ditt arbete i vardagen. Vi ser det som en extra bra tidpunkt att ansluta sig till oss just nu då mycket positivt händer inom bolaget och Forterro-koncernen som vi tillhör!

Många Jeevesare beskriver oss dessutom som ett "lagom stort" bolag med korta beslutsvägar och goda möjlighet att påverka, samtidigt som vi har musklerna från en större koncern. Låter detta som ett spännande nästa steg för dig? Välkommen med din ansökan redan idag!

Rollen
Ett team av 6 st engagerade och kompetenta kollegor hälsar dig välkommen till rollen! Vi är två personer i Jönköping, en i Göteborg och tre i Stockholm. Teamets ledare Helena Pagliarini sitter i Stockholm. Helena är en närvarande ledare som tror på att alltid vara tillgänglig och att ge sina kollegor eget ansvar för kunder och affärer.

Teamet som helhet arbetar med våra svenska och norska direktkunder. Ditt huvudsakliga ansvarsområde som Customer Account Manager handlar om att proaktivt driva våra befintliga kunders affärer framåt i en riktning som främjar och stödjer deras affär tillsammans med Jeeves. Du kommer att ha ansvar för att löpande vårda, fördjupa, följa upp och vidareutveckla ett antal kunder som tillhör några av Sveriges främsta industribolag, inom våra fokuserade verksamhetsområden produktion, logistik och ekonomi.

Du arbetar med kärnan av våra kunders verksamheter där du har en nyckelroll i att identifiera kundbehov och föreslå lösningar på en övergripande nivå. Vidare arbetar du även med offertarbete och avtalsdiskussioner och dina kontaktpersoner hos kund kan vara allt från ledningsrepresentanter till avdelningsansvariga.

Du planerar för och driver strategiska möten och du kommer att få stor möjlighet att bredda ditt nätverk genom ett nära samarbete med olika funktioner både internt och hos kund. Internt arbetar du med personer från olika funktioner som ex. övriga säljfunktionen, vår konsultorganisation, support och marknad i syfte att hitta de bästa lösningarna för att utveckla kunden och relationen.

Vi är ett bolag där det både ges möjlighet att påverka och vara delaktig i beslutsfattande samt att utvecklas - genom att bredda sig i sin roll, eller gå vidare inom bolaget/koncernen.

Tjänsten kommer att innebära resor inom Sverige, då kunderna finns på olika orter. Det finns möjlighet till tjänstebil.

Din profil
För att trivas och bli framgångsrik i rollen som Customer Account Manager hos oss tror vi att du har tidigare erfarenhet av mjukvaruförsäljning och vi ser det som starkt meriterande om du varit med om en liknande resa som vi nu gör, i en övergång från att sälja licenser till att sälja subscription- och clouderbjudanden.

Har du erfarenhet från affärssystemsbranschen är det meriterande, men inget krav. Har du dessutom erfarenhet av Jeeves är det ett plus i kanten! Det viktigaste är dock att du är affärsmässig och vill utvecklas, samt har en förståelse för hur affärssystem och digitaliseringen kan hjälpa kunder inom supply chain och produktion framåt.

Som person är du affärsmässig och relationsskapande samt orädd och driver självständigt arbetet framåt. Därtill är du tydlig och har en förmåga att samarbeta med olika typer av personer.

Vi är en internationell organisation med engelska som koncernspråk varför det är viktigt att du talar och skriver både svenska och engelska flytande.

Vad erbjuder vi dig?
Du välkomnas till ett kunskapsintensivt företag med kollegor som är engagerade i och stolta över vår produkt och vad den kan åstadkomma för våra kunder.

Vi månar om flexibiliteten vad gäller både arbetstider och arbetsplats, vi jobbar med fokus på friskvård och hälsa genom att anordna aktiviteter och föreläsningar, samt tycker det är viktigt med sociala aktiviteter t.ex. frukostar och AW:ar. Därtill har vi mycket förmånliga pensionsavsättningar och en riktigt grym sjukförsäkring bland annat. Och framför allt - vi samarbetar för att skapa resultat!

Ansökan
Det är enkelt att ansöka till oss! Klicka på ansökningsknappen och följ några få steg.

Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterande chef Helena Pagliarini på mail: helena.pagliarini@jeeves.se.

Sista ansökningsdag är den 27/8/2023 men tveka inte att skicka in din ansökan redan nu då vi går igenom ansökningarna löpande. Under vecka 28-31 kommer det dock att bli en paus i intervjuprocessen pga sommarsemester.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Jeeves

Vi utvecklar och implementerar Jeeves affärssystem (ERP) hos medelstora tillverkande och distribuerande företag i tillväxt. Vi jobbar nära våra kunder och är en långsiktig och hållbar partner i den digitala transformationen. Vårt mål är att göra våra kunders liv enklare och deras kunder nöjdare.

Jeeves är ett internationellt bolag och tillhör den globala Forterro-koncernen som vuxit till att bli en av de ledande mjukvaruleverantörerna i Europa. Forterro-koncernen är en av de största aktörerna inom segmentet för medelstora tillverkande företag och tillhandahåller ERP-system för cirka 10 000 företag runtom i världen.

Jeeves i Sverige har kontor på flera orter och har sedan starten 1992 haft en stabil tillväxt. Vi är nu totalt ca 170 engagerade och professionella kollegor i Sverige, drygt 40 kollegor på vårt utvecklingscenter i Indien, samt några i Bulgarien.

Läs gärna mer om oss på vår webbplats (https://www.jeeveserp.com/sv/om-foretaget-jeeves) och håll dig uppdaterad om lediga tjänster genom att prenumerera på vår karriärsida (https://join.jeeveserp.com/). Du hittar oss även på Facebook (http://www.facebook.com/jeeveserp) och LinkedIn (http://www.linkedin.com/company/jeeves-information-systems/).

Kontaktpersoner på detta företaget

Max Gabrielsson
0704 80 18 74
Marina Åkerman

Angelica Louropoulos
070-480 18 68
Nathalie Bishop
+46765200127
Ann Fredriksson
08-58709900
Hanna Olin
0709839611

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jeeves Information Systems AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 juni 2023
  • Ansök senast: 27 augusti 2023

Besöksadress

Kungsbron 1/Klarabergsviadukten 70
Stockholm

Postadress

Box 1042
STOCKHOLM, 10138

Liknande jobb


Teknisk säljare

Teknisk säljare

19 april 2024

Regionsäljare till Växjö

Regionsäljare till Växjö

9 april 2024

Systemsäljare till Purmo Group Sweden

Systemsäljare till Purmo Group Sweden

27 mars 2024

26 mars 2024