Customer Advisor - Team Sverige

Arbetsbeskrivning

Om rollen
Vi är en bank. Trygga och pålitliga, men mer framåtlutade och snabbfotade än många andra banker och med en företagskultur som präglas av samarbete och ett stort hjärta för våra kunder och varandra! Sedan starten 2003 har Nordax haft en stark tillväxt och utveckling. Vid vårt kontor i Vasastan bygger vi - ca 380 kollegor - gemensamt framtidens bank - för det nya vanliga sättet att leva!

Personal Loans är en del av Customer Operations och här levererar vi förstklassig service genom att hjälpa våra kunder till en bättre privatekonomi som samtidigt skapar positiva kundupplevelser och våra affärer.

Nu söker vi ytterligare en Customer Advisor till vårat svenska team där du kommer att hjälpa våra kunder med sin privatekonomi, samtidigt som du säkerställer att vi beviljar lån på ett ansvarsfullt sätt.

Rollen innebär i korthet:

- Att ge befintliga kunder på den svenska marknaden service genom merförsäljning av lån och försäkringar.
- Inkommande samt utgående samtal per telefon genom en rådgivande dialog med befintliga kunder för att identifiera deras behov och skräddarsy lösningar därefter
- En viss administration kopplat till samtalen




Vem vi tror att du är
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper som bör andas en stor portion framåtanda, målfokus, noggrannhet och kommunikation, och som får energi av att gå all in för kunden!

Precis som vi, ser du det som en självklarhet att dela med dig av dina erfarenheter och åsikter och verkar för en positiv och utvecklande arbetsmiljö.

Med på vår resa vill vi ha dig som vill, kan och vågar bära Nordax matchtröja med stolthet för vår fina kultur samt den utveckling vi ser framför oss. Känner du dessutom igen dig i våra värderingar: Helhjärtade, ansvarstagande och utmanare - då kan du mycket väl vara den vi söker!

För att lyckas i rollen ser vi vidare att du:

- Pratar och skriver svenska flytande
- Grundläggande kunskaper i engelska
- Brinner för att hjälpa våra kunder över telefon
- Har erfarenhet av serviceyrket med fördel från roller inom exempelvis butik, restaurang, resebolag, telefon eller liknande- resten lär vi dig!


Praktisk information:

- Start: Efter överenskommelse
- Placering: Stockholm, Gävlegatan 22
- Anställningsform: Tillsvidare (vi tillämpar 6 månaders provanställning).
- Fast lön 💰
- Arbetstider: Varierar mellan 08:30 -17:00


Vad händer nu?

Skicka in ditt CV och kontaktuppgifter direkt genom att klicka på "Ansökan".

Uppfyller du grundkraven går du automatiskt vidare till en kort testdel. För att få mer information om din profil jobbar vi med tester tidigt i processen. Vi använder oss av Alva Labs (https://help.alvalabs.io/en/collections/1831924-for-candidates) assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss identifiera de kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa rollen.

Testerna tar ungefär 30-40 minuter att slutföra och du får en komplett återkopplingsrapport sänd till dig, vilket är jätteintressant att ta del av för egen del!

Om du har frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta mig Paulina Bolt på paulina.bolt@nordax.se.

Vi vill även informera om att vi i samtliga rekryteringsprocesser gör en referenskontroll, tar UC samt begär utdrag ur belastningsregistret.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordax
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 mars 2022
  • Ansök senast: 24 augusti 2022

Liknande jobb


Bankrådgivare

15 maj 2024

Kundansvarig

Kundansvarig

10 maj 2024