OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bakgrund Sandvik Systems Development organiserar de övergripande kundkontakterna för respektive affärsområde inom Sandvik i ett kundteam med organisation och kompetens som är anpassad efter den aktuella kunden.Varje kundteams arbete leds av en Customer Business Manager och vi söker nu en person som tar det ansvaret för kunden Sandvik Holding. Arbetsuppgifter Som Customer Business Manager är du ansvarig vårt utbud och leverans av IT-tjänster till Sandvik Holding.Detta innebär att arbeta med kundrelationer, presentera våra möjligheter som leverantör och att vara insatt i kundens verksamhet.Du leder ett kundteam som arbetar för denna kund och du arbetar i Sandvik Systems Developments ledningsgrupp.Som Customer Business manager är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att: - utveckla relationen mellan SSD och kund - vara övergripande ansvarig för alla uppdrag som vi genomför för Sandvik Holding - vara väl insatt i kundens verksamhet och kunna förmedla detta till kollegorna inom Sandvik Systems Development - säkerställa leveransens värde och sammanställa detta för kund Din profil Du är en person som trivs med att vara länken mellan verksamhet och IT-stöd.Din roll ställer krav på att kunna arbeta i nätverk och virtuell organisation.Du kan påverka andra, driva och genomföra förändringar.Vi är drygt 300 medarbetare i Sverige och i ett antal länder i Europa, Asien och Amerika.Vår uppgift är att i nära samarbete med koncernens affärsområden och bolag stödja dem med verksamhetsnära och innovativ IT-utveckling.Verksamheten omfattar analyser och utredningar, projektledning, implementationer och förvaltning.Vi arbetar i en internationell miljö med globala projekt.