Customer Business Manager

Arbetsbeskrivning

I mer än ett århundrade, har Johnson Controls arbetat för att hitta nya sätt att förbättra de platser där människor bor, arbetar och reser.Vi är världsledande inom Automotive Experience, Building Efficiency & Power solutions. Customer Business Manager Johnson Controls söker en person, som vill vara med och förvalta samt utveckla den Facility Management (FM) lösning som vi har hos en av våra kunder.Tjänsten innebär placering i Stockholm och Du kommer att ha det övergripande ansvaret för fastighetsdrift, teknik, samt kontorsservicetjänster bestående av: reception, växel, lokalvård (kontakt med leverantör), restaurang (kontakt med leverantör), kontor och konferensrumsservice, post, godsmottagning, samt budleveranser.Du rapporterar till Regional Operations Director. Dina arbetsuppgifter: .Coacha teamledare och medverka till att skapa en positiv atmosfär bland dina ca 10 medarbetare som du har personalansvaret för..Affärsmässigt utveckla vår kundrelation och vårt kontrakt, du blir kundens "Single point of contact"..Genom en god relation med kunden utvecklar du nya lösningar på FM tjänster, och optimerar servicen med tanke på kostnadseffektiva lösningar utan att kompromissa med våra höga kvalitetskrav..Ansvara för att implementera den interna utvecklingsplanen för kontraket..Ansvara för utarbetning av årlig verksamhetsplan tillsammans med vår kund..Säkra en lönsam drift, och vi fullföljer våra åtaganden i enlighet med vårt serviceavtal..Delta i avtalsförhandlingar med både kunden och underleverantörer..Medverka i budgetarbetet, planläggning och månatliga uppföljningar..Månatlig rapportering till kunden gällande operationell och finansiell status..Intern operationell rapportering gällande "global scorecard" samt arbetsmiljö etc .Säkra efterlevnaden av processer och operationella standarder (ISO 9001, 14001 samt OHSAS 18001) Du är: .Taktisk och stratiegisk i ditt tänkande och agerande..Proaktiv, energisk och är bra på att skapa långvariga relationer..Erfaren i att självständigt utarbeta rapporter och presentationer..Resultatorienterad och är inte främmande för att tänka otraditionellt..Bra på att driva projekt och har fokus på mervärde och försäljning..Erfaren i att skapa en kultur som är serviceminded, ambitiös och energisk .Erfaren i att leda och att vara en förebild för många anställda.Du har: .Universitetsutbilning eller motsvarande, och gärna en byggteknisk förståelse..Erfarenhet från liknande tjänst och van vid personalansvar .Goda kunskaper i att kommunicera, på svenska och engelska .God kunskap i Microsoft Office paketet och framför allt Excel, Word och Power Point.Vi kan erbjuda dig: .Utmanande och varierande operationella, taktiska och strategiska arbetsuppgifter i en internationell miljö..Ett utåtriktat och självständigt arbete med goda karriärmöjligheter..Lön enligt överenskommelse samt Pensionsförsäkring enligt avtal .

Kontaktpersoner på detta företaget

Joakim Bergström
+46 709 39 46 15
Technical Services Support Manager Patrik Gustavsson
0725 600 715
Team Leader Automation Jimmy Skoglund

Team Leader Automation Jimmy Skoglund
+46 31 776 3696
Sub-regional EHS Manager EMEA Bert Stamper
+ 44 7966563085
Customer Business Manager Lena Gorringe
+46(0)768612634

Sammanfattning

Besöksadress

Telegrafgatan 6
None

Postadress

Box 613
Solna, 16926

Liknande jobb


Verksamhetschef till hotell- och restaurangverksamhet

25 januari 2024

17 januari 2024