Customer Experience Agent

Arbetsbeskrivning

Visma erbjuder programvara och tjänster som förenklar, digitaliserar och effektiviserar affärsprocesser inom privat och offentlig sektor. Koncernen verkar i Norden, Benelux, Centraleuropa och Östeuropa. Med fler än 11 000 anställda, 1 000 000 kundavtal och en omsättning på 1 526 miljoner euro under 2019 är koncernen ett av de ledande programvaruföretagen i Europa. Besök Visma.se

Läs mer om vårt Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/.

Customer Experience Agent till Vismas Customer Experience team!  Tar du examen i vår, eller är nyligen utexaminerad, inom data, ekonomi eller liknande områden? Har du ett stort kundfokus och brinner för att hjälpa kunder i deras vardag? Vi söker en engagerad medarbetare för ett uppdrag på deltid till vårt Customer Experience team i Stockholm eller Göteborg.

Om oss Visma Software AB är ett bolag inom den framgångsrika Vismakoncernen. Vi är en ledande leverantör inom affärssystem till medelstora och stora företag i Sverige. Vi erbjuder affärssystemen Visma Business, Visma Control Product Line, Visma PX, One Stop Reporting , Visma.net och Visma TransPA . Vi är totalt 145 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg, Uddevalla och Munkedal samt medarbetare i Krakow, Timisoara och Sibiu. Vi utvecklar och säljer marknadsledande mjukvara som digitaliserar och automatiserar våra kunders affärskritiska processer. Vårt uppdrag är att genom innovation göra ekonomihantering, verksamhetsuppföljning och personaladministration både enklare och roligare. Allt för att våra kunder ska behöva lägga minimal tid på administration och mer tid på att utveckla sin core business - och det är här du kommer in i bilden.

Om rollen I rollen som Customer Experience Agent är din främsta arbetsuppgift att hantera förfrågningar som kommer in via chatten på vår web, förvalta och utveckla vår chatbot, och arbeta aktivt med kundvård. 

Våra Customer Experience Agents samarbetar tätt med våra Customer Success teams på den övergripande avdelningen Customer Success där vårt främsta gemensamma fokus är att bidra till att upprätthålla hög kundnöjdhet oavsett var i Sverige vi sitter eller vilka produkter vi supporterar våra kunder med. Våra kunder är otroligt viktiga för oss, och såväl snabb respons och trevligt bemötande är vår högsta prioritet! I rollen som Customer Experience Agent ingår även att:

Underhålla och uppdatera våra kundregister


Registrera förfrågningar i vår ârendehandteringssystem


Delta aktivt i vårt löpande arbete med kundnöjdhet som mäts i NPS (Net Promoter Score)


Bidra med uppföljning före, under och efter Customer events


Vem söker vi? På Visma brinner vi för lösningar och digitalisering, vilket vi hoppas att du också gör. Lämplig bakgrund är sälj-/marknadsföring, ekonomi eller IT. I denna roll värdesätter vi framför allt dina personliga egenskaper högt. Vi tror att du helst arbetar några timmar per dag eftersom du fortfarande studerar och snart tar din kandidatexamen (Bachelor Degree).  För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du:

Har, eller före sommaren tar, en bachelor inom relevanta studieområden


Talar svenska och engelska obehindrat


Du trivs med att arbeta kundnära, självständigt och i team


Âr kommunikativ, lydhör och flexibel 


Har en god social förmåga, hög servicevilja och är duktig på att vårda kundrelationer


Vad erbjuder vi?

På Visma Software AB blir du en del av ett kompetent och sammansvetsat team med olika expertis. Hos oss får varje medarbetare utrymme att initiera nya lösningar och vara delaktig i bolagets utveckling. Vi verkar i en snabbrörlig bransch och är ständigt på tårna för att utmana befintliga arbetssätt i syfte att ge våra kunder bästa möjliga lösning och därmed konkurrensfördelar. Här förväntar vi oss att även du vill delta i arbetet med att driva innovation i vår affär. Givetvis erbjuder vi konkurrenskraftiga villkor, kollektivavtal och fina förmåner. Hos oss får du både glädjen att jobba i ett entreprenöriellt IT-bolag av mindre storlek och samtidigt ta del av kraften och möjligheterna det innebär att vara en del av en stark teknologikoncern. Förutom dina härliga kollegor inom vårt bolag, får du 12.500 kompetenta Vismakollegor runt om i Norden och norra Europa.

Tjänsten är en visstidsanställning och är på deltid 3-4 timmar per dag och efter överenskommelse. Ansökan Sök tjänsten genom att bifoga CV alternativt länk till LinkedIn-profil. Personligt brev är frivilligt. Vi kommer att genomföra urval och kalla till intervjuer löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Önskar du mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Liselotte Verbeek,  liselotte.verbeek@visma.com

Varmt välkommen med din ansökan!

Visma är en av Nordens snabbast växande IT-koncerner. Vårt främsta mål är att göra våra kunder mer effektiva. Genom marknadsledande mjukvara och IT-konsulttjänster digitaliserar och automatiserar vi affärsprocesser för över 1.000.000 företagskunder. Vi är med och driver debatten kring digitaliseringen och automatiseringen av samhället framåt. Vi är även stolt huvudpartner till Hello World, som verkar för att öka barns och ungdomars intresse för programmering och digitalt skapande. På Visma är vi stolta över alla våra duktiga och engagerade medarbetare som delar våra gemensamma värderingar - Respekt, Pålitlighet, Innovation, Kompetens och Laganda.

Läs mer om vårt Privacy Statement här : https://www.visma.com/privacy/.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Wirsén
+46 70 205 24 40
Karina Hammersmark Holme
+47 916 39 704
Mostofa Azad

Niclas Nässlander
+46 (0)10 141 27 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Visma Visma Software AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 april 2021
  • Ansök senast: 31 maj 2021

Besöksadress

Neptuniplan 9
None

Postadress

Geijersgatan 2B
Malmö, 21618

Liknande jobb


2 juni 2024

2 juni 2024

2 juni 2024