Customer Experience Project Manager

Arbetsbeskrivning

PostNord är just nu på en fantastiskt spännande resa för att möta nya konsumtionsmönster och en växande e-handel. Till en av våra nya enheter, Customer Experience Management, söker vi nu en Customer Experience Project Manager med fokus på analys och insikter. I rollen kommer du att få stort eget ansvar för att utveckla, driva och förbättra arbetet med upplevd kvalitet. Enheten Customer Experience Managament i Sverige arbetar aktivt med upplevd kvalitet, med målet att förbättra kundupplevelsen utifrån ett stort fokus på mottagaren. Enheten är under uppstart, och vi söker en person med ledaregenskaper som kan vara med och utveckla verksamheten för att skapa förutsättningar att leverera kundupplevelser i världsklass.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
Bidra med analys och kundinsikter utifrån stora mängder kvalitativ och kvantitativ data. Kommunicera resultat och driva förändringsarbete kring upplevd kvalitet.
Driva utveckling i system och processer för att förbättra arbetet med upplevd kvalitet i hela den svenska organisationen.
Produktägare för de som system och verktyg som används för upplevd kvalitet.
Identifiera och driva utvecklingsområden och förbättringar som leder till ökad kundnöjdhet.


Minst 3-5 års erfarenhet av arbete med analys av stora datamängder.
Akademisk utbildning inom relevant område är ett krav. (Data Management, Ekonomi/Marknadsföring eller liknande)
Erfarenhet av, och passion för kunder och kundorienterade processer.
Stark kommunikativ förmåga i både tal och skrift.
Erfarenhet och kunskap inom förändringsledning, gärna i stora organisationer
Bred erfarenhet av utveckling och kravställning inom IT är meriterande.

För att trivas i rollen tror vi att du är driven, självgående och hittar egna vägar mot mål och resultat. Du bör ha en hög kreativitet, men också kunna ta dig an en utmaning med ett strukturerat arbetssätt. Vi tror också att du är modig och nytänkande med ett nyfiket sinne för både helhet och detaljer. Vi söker en person med ledaregenskaper, som har förmåga att engagera och entusiasmera. Du ser och förstår möjligheter med ny teknik.



Vi levererar. PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer också postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden. 2016 hade koncernen 33 000 anställda och en omsättning på 38,5 miljarder SEK. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna. Besök oss på www.postnord.com.
Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför att vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Line Thomson
0721-88 52 44
Hannah Sandström
+46 733-434 534
Martin Löfgren
010-4363748
Rekryterare Lotta Carlsson
073 075 23 25
Executive Search Consultant Clara Scherman

Rekryteringskonsult Sophie Karlsson

Rekryteringskonsult Honey Helensdotter
+46722312388
Rekryteringskonsult Honey Helensdotter
0722312388
rekryteringskonsult Ellen Engström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PostNord AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 23 januari 2018

Besöksadress

Lillsjögatan
None

Postadress

Terminalvägen 24
Stockholm, 10500

Liknande jobb


SEM Specialist (Google Ads)

SEM Specialist (Google Ads)

21 mars 2024

SEM Specialist (Google Ads)

SEM Specialist (Google Ads)

21 mars 2024

Affärspartner Kvantum

Affärspartner Kvantum

8 april 2024