Customer Experience Specialist

Customer Experience Specialist

Arbetsbeskrivning

Customer Experience Specialist till Ports Group

Har du ett analytiskt tankesätt och är genuint intresserad av kundbeteende? Ligger dina främsta framgångsfaktorer i att du känner för kundernas hjärtan och framtida köpbeslut? Vill du dessutom vara med på en spännande tillväxtresa i ett internationellt och finansiellt stabilt bolag som funnits i över 25 år kan du vara den vi söker! Port Group är idag marknadsledande i Norden med en strategi och tydlig ambition att bli den främsta i Europa. Nu börjar äventyret, välkommen med din ansökan!

Vad innebär rollen hos Ports Group?

Som Customer experience specialist på Ports Group är dina arbetsuppgifter kopplade till dom kritiska situationerna då varumärket Ports Group verkligen får bekänna färg. Du verkar som en ambassadör för kunden och därför arbetar du proaktivt och formar processer så att kunden får en bra kundupplevelse. Målet är att ge både befintliga och potentiella kunder ett digitalt bemötande som leder till att de väljer att de både förblir kunder och samt nya kund.

Din arbetsvardag innebär att du;

•Tvärfunktionellt fångar upp förbättringsmöjligheter och driver ständiga förbättringar i kundupplevelsen.
•Dina mål är kopplade till att driva customer retention, reducera churn och höja kundupplevelsen i alla led
•Du ansvarar för att nya kunder och kunder till uppköpta bolag onboardas på bästa möjliga sätt
•Mappar kundresan och identifierar möjligheter för att proaktivt förbättra kundupplevelsen
•Tar fram och optimerar mätpunkter längs kundresan för att definiera segment samt strategier för att följa utvecklingen av löpande förbättringar
•Du använder tekniker som automationer och digital kommunikation för att nå dina mål
•Löpande utvärderar, förbättrar och utvecklar processer som Ports Group använder för att tracka, övervaka och organisera varje integration och rörelse med kunden längst kundlivscykeln

Vem är du?

Vi tror att du har några års erfarenhet av liknande roll där du arbetat med att optimera Customer Experience och gärna erfarenhet av Freshdesk, HubSpot service Hub eller linkade system. Du har kunskap och metoder för att effektivt mappa kundresor och använda dessa för att driva förbättringsarbete. Du har flytande språkkunskaper i Svenska och Engelska. Har du erfarenhet av arbete på SaaS, PaaS bolag eller erfarenhet av arbete som konsult eller på byrå är det meriterande.

Du är nyfiken och brinner för att förstå kunder och deras kundlivscykel och har därför en analytisk förmåga. Din ansvarsfulla sida visar att du gillar att ha fullt ägarskap över en uppgift samt förmågan att ta en idé hela vägen till mål och resultat. Vi tror att du är en social och framåtlutad person som alltid tänker lösningar och har ett starkt eget driv i ditt arbete.

Du rapporterar direkt till marknadschefen som är placerad i Göteborg. Tjänsten omfattar heltid med start så snart som möjligt enligt överenskommelse.

Ports Group erbjuder dig:

•En spännande och välfinansierad tillväxtresas ut i Europa
•En internationell miljö med utvecklingsmöjligheter över landsgränser
•Varierande och utmanande arbetsuppgifter samt frihet under ansvar
•Härliga kollegor i en dynamisk och tillåtande kultur där de uppmuntrar utbildning och vidareutveckling med ständig fokus på utveckling
•Ett företag som tycker det är självklart med förmåner som friskvård och tjänstepension men också träning på jobbet tillsammans med PT, serverad frukost och andra löpande team- och företags-aktiviteter

Din framtida arbetsgivare

Ports Group är en snabbväxande och lönsam leverantör av plattformsbaserade IP- och domäntjänster. Ports Group har en unik position på marknaden med 25 års erfarenhet av digitalisering som ICANN- ackrediterad registrar och med ett heltäckande erbjudande inom Brand Protection med mjukvara och tjänster inom Domain Management, Trademark Management samt Web Security. Totalt arbetar 80+ medarbetare på deras kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Barcelona och Malta.

Låter tjänsten intressant?

Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 31 december 2022. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Linda Jarkvist på linda.jarkvist@effektiv.se.

Om Team Effektiv

Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.
Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Effektiv Göteborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2022
  • Ansök senast: 31 december 2022

Liknande jobb


Analytiker till Plan International Sverige

Analytiker till Plan International Sverige

26 april 2024

SEM Specialist (Google Ads)

SEM Specialist (Google Ads)

21 mars 2024

SEM Specialist (Google Ads)

SEM Specialist (Google Ads)

21 mars 2024

Affärspartner Kvantum

Affärspartner Kvantum

8 april 2024