Customer Insight Manager

Customer Insight Manager

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en ny jobbutmaning till hösten? Perfekt, för vi letar just nu efter en ny kollega, vår nya Customer Insight Manager! Den här gången söker vi dig som är erfaren inom CX där du besitter kompetens och kunskap om KPI:er, mätning och uppföljning av kundupplevelsen, CX- dashboards och annat som gjort dig lyhörd för kundens önskemål och för fortsatt utveckling av framtida CX- plattformar.  

Vad kommer du att göra?  

I en helt ny roll och med ett nytt tilltänkt system, Qualtrics, får du här möjlighet att implementera, bygga upp och skapa en långsiktig mätning av kundupplevelsen hos oss på Sport & Casino. Du kommer att designa och kontinuerligt förbättra vårt CX- program tillsammans med teamet och andra nyckelintressenter, där du kartlägger kundresor och arbetar för att vi ska ha förutsättningar för att agera på insikter våra kunder ger oss, där ett stort fokus ligger på att ta fram och analysera kvantitativ och kvalitativ data.

Du blir en viktig kugge i att vara med och driva och utveckla vår kundupplevelse. I arbetet kommer du jobba tillsammans med tjänstedesignkollegor, produktägare, digital försäljning och andra intressenter.

Din uppgift blir att hålla ihop och strukturera kundfeedback utifrån olika källor. Du kommer också att presentera förslag på aktiviteter för att lösa utmaningar som du identifierat.

- Etablera och kontinuerligt förbättra vårt CX-program i nära samarbete med nyckelintressenter.  
- Etablera verktyg för kundfeedback och ”dashboard” för att följa vår utveckling och ge insikter  
- Utveckla CX-plattform(en) och uppföljningen kontinuerligt, mer avancerad och bättre analys, kunskapsdelning mm. 
- Bidra i det kontinuerliga arbetet kring att skapa och underhålla personas och kundresan  
- Arbeta nära design, CRM och andra team för att förbättra kundens upplevelse 




Är du den som kommer att göra det?  

Hos oss är teamarbetet avgörande så du arbetar i nära samarbete med kollegor och andra intressenter, men är även drivande i dina egna uppgifter. Du har en stark analysförmåga och förmåga att skapa actions av dina insikter. Vi tror att du brinner för kundupplevelsen och har ett högt engagemang och drivkraft för att skapa de förutsättningar som behövs för att ta vårt kundmöte till nästa nivå.   

Vi tror också att du har följande erfarenheter:  

- God kunskap om och arbetslivserfarenhet av datadriven tjänsteutveckling.  
- Självständigt arbetat med att samla och analysera data för att fatta affärsmässiga beslut. Du har arbetat med både kvalitativ och kvantitativ data.  
- Arbetat med kundresan i kombination med datapunkter, som instrument för tjänsteutveckling.  
- Mycket god förståelse för affärsdata och dess betydelse i kombination med CX- data.  
- Meriterande att ha arbetat med mätverktyg som Qualtrics eller exempelvis Forsta eller Lumoa för att mäta CSAT eller liknande.  




Vi är Svenska Spel 

Vi är modiga, nyfikna och vi strävar efter enkelhet i allt vi gör. Vi vill att spel ska vara till glädje för alla - för våra medarbetare, kunder och gäster, för idrotten och för samhället i stort. Vi sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer, förebygger spelproblem och låter vinsten gå tillbaka till samhället. 

Är du nyfiken på våra förmåner? Då hittar du dem här: 
https://career.svenskaspel.se/pages/formaner   

Om Sport & Casino 

På Sport & Casino utvecklar vi spel och tjänster så som Stryktipset, Oddset och nätcasino både online och för butiker. I med- och motgång har vi stöttat våra svenska landslag i nästan 100 år. Det gör vi för att vi älskar sport och vi älskar spel.   

Ansökan och kontaktuppgifter 

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på något av våra kontor i Solna eller Visby. Hos oss gör vi jobbet där det passar bäst, ibland är det hemma och ibland på kontoret. I rollen finns det möjlighet till flexibelt distansarbete. 

Vi utför intervjuer och urval löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan så snart som möjligt. 

För frågor om tjänsten, kontakta Åsa Thelin, Chef Design, asa.thelin@svenskaspel.se 

För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Team Talent Acquisition på teamta@svenskaspel.se   

LI-HYBRID

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Catrine Snis
08-50895453

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svenska Spel
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 augusti 2022
  • Ansök senast: 10 februari 2023

Besöksadress

Norra Hansegatan 17
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Product Manager

Product Manager

22 maj 2024

22 maj 2024

Commercial Data Analyst

17 maj 2024