Customer Insights Manager

Arbetsbeskrivning

Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen.

Din roll
Som Customer Insights Manager på Lidl spelar du en viktig roll i hur vi ska arbeta med vår kommersiella strategi. Du ansvarar för att proaktivt komma med insiktsfulla inslag kring allt som rör strategin runt marknad, kampanj, varuförsörjning, inköp och allt däremellan.  
Med den kunskapen du besitter ska du i nära samarbete med vårt moderbolag även bidra till utvecklingen av både internationella och nationella koncept inom Customer Insights.

Andra arbetsuppgifter i rollen:
o    Samarbets- och sparringpartner för företagsledningen för Shopper-relevanta frågeställningar och att implementera temat i landets strategi (t.ex. bestämma profileringskategorier)
o    Etablera kommunikations- och rapporteringsstrukturer och processer i landet (så som sortimentsanalyser, kampanjplanering, Jour Fixe med företagsledning)
o    Bistå inköp, kampanjavdelning, varuförsörjning/spegel, marknadsavdelningen med metodiskt stöd (ledsagare, sparringpartner, utmanare)
o    Analysera marknaden och konkurrenter med hjälp av olika källor/verktyg och presentera potential och förslag på åtgärder
o    Analysera hur vi på Lidl och konkurrenterna upplevs av kund i förhållande till Lidls varumärkesmodell och kriterier för att fastslå utvecklingspotential både vad gäller kategorier och marknadsföring.
o    Koppla externa analyser med interna datakällor för 360-grads-analyser
o    Utforma och genomföra lokala Shopper Insights-projekt i avstämning med Customer Insights Management Internationellt
o    Implementera Customer Insights management knowhow lokalt (utbildningar)
o    Delta i utarbetningen av men även genomförandet av internationella Customer Insights-koncept och -projekt
Din profil
Vi söker dig som drivs av utveckling och försäljning med både strategisk och marknadsnära förståelse. Du trivs bäst med eget ansvar och av att arbeta självständigt. Din superkraft är att vara proaktiv i ditt arbetssätt och samtidigt ha en utmärkt analytisk och kommunikativ förmåga. Du är väl bekant med nyckeltal, olika former av analyser och Shopper Insights och dina bästa vänner är Excel och Power Point.
Utöver dessa egenskaper och kompetenser har du en master examen samt erfarenhet av att jobba med eller inom Customer Insights Management. Meriterande är om du har axlat rollen som Customer Insights Manager inom dagligvaruhandel och/eller retail. Du talar flytande svenska och har goda kunskaper i engelska. Meriterande är om du också har goda kunskaper i tyska då din närmaste chef pratar flytande engelska och tyska.
Vi erbjuder
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar.Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och har härligt rabatterade priser i restaurangen, men givetvis har vi också möjlighet till flexibelt distansarbete. Som övriga förmåner har du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i våra butiker till bra semestervillkor samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se
Vill du vara med på vår resa?
Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
o    Gå in via länken ”ansök nu”
o    Fyll i formuläret
o    Bifoga CV samt personligt brevTjänsten är en tillsvidare anställning med inledande provanställning. Startdatum enligt överenskommelse. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast,  dock senast den 19 augusti 2022.
Vår rekryteringsprocess består av telefonintervju, urvalstester, personlig intervju och referenstagning.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobb@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidl Huvudkontor
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 juli 2022
  • Ansök senast: 19 augusti 2022

Liknande jobb


Commercial Data Analyst

17 maj 2024

15 maj 2024

Revenue Manager

Revenue Manager

14 maj 2024