Customer Integration Specialist

Customer Integration Specialist

Arbetsbeskrivning

Det råder inget tvivel om att logistikbranschen är inne i en av sina största förändringsresor någonsin. Den största anledningen bakom denna utveckling är den kraftigt växande E-handeln som öppnat en helt ny värld av möjligheter för såväl företag som privatpersoner. Men för att ett paket ska ta sig från punkt A till punkt B behövs en aktör som kan erbjuda en heltäckande logistiklösning och det är här vi på Posten Norge/Bring kommer in. Vi är ett av Nordens största logistikbolag med drygt 15.000 anställda. Just nu söker vi efter en Customer Integration Specialist som vill driva arbetet med att integrera nya kunder i vår verksamhet. Är det du?
I samarbete med våra kunder och vår IT-avdelning levererar vi på Bring lösningar på API, TA-system (Transportadministrativa system) och egna EDI-lösningar. Tjänsten vi nu ska tillsätta ingår i Bring Customer Integrations specialistteam för standardintegrationer där du tillsammans med dina kollegor fungerar som en brygga mellan IT och kunderna. Du kommer att arbeta med att integrera kunder hos Bring, men även vara ett stöd till våra kunder och vår säljorganisation i standardintegrationer. För att kunna hjälpa våra kunder på bästa sätt krävs god kännedom om våra tjänster, e-handelslösningar och vilka TA-leverantörer vi stödjer.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Transportintegrationer med olika filformat (XML, EDIFACT, flatfil etc.) och APItjänster.
Projektleda integrationscase
Delta i kundbesök
Delta i framtagande och genomförande av standardiserade och kundspecifika integrationer inom Bring
Dokumentation och validering av kundintegrationer
Stödja verksamheten i EDI och API-frågor.
För att lyckas i den här rollen tror vi att du:
Har arbetslivserfarenhet av kundintegrationer inom EDI och/eller API
Behärskar svenska på en flytande nivå i skrift och tal samt en förståelse för de nordiska språken
Meriterande:
Om du har universitets- eller högskoleutbildning inom IT/Logistik
Om du har erfarenhet av arbete hos en TA-leverantör
Personliga egenskaper:
Stort intresse/förståelse för logistik/dataflöde.
Har ett eget driv och en god problemlösningsförmåga
Social och serviceminded i ditt sätt att agera och du innehar en positiv attityd
Är samarbetsvillig på alla nivåer, kvalitetsmedveten och har god struktur i ditt dagliga arbete.
Ett intresse för logistik och dataflöden samt en vilja att lära dig mer
Vi erbjuder dig:
Grundlig upplärning av våra arbetsmoment
Utmanande och varierande arbetsuppgifter i gränslandet mellan produktion, tjänsteutveckling, kundsupport, sälj och IT
Engagerade kollegor i en grupp där man delar kunskap och erfarenheter
Ett arbete på en avdelning under ständig förbättring i en koncern som hela tiden söker nya vägar och som erbjuder goda utvecklingsmöjligheter
Omfattning och placering
Tjänsten är på heltid (100%) med 6 månaders initial provanställning innan tjänsten övergår i en tillsvidareanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad på Brings svenska huvudkontor i Västberga, Stockholm. Resor förekommer i tjänsten.
Ansökan
På Bring lägger vi stor vikt vid mångfald och vill att våra arbetsplatser skall vara en naturlig spegling av hur samhället ser ut. Vi välkomnar därför alla som känner igen sig i vår kravprofil att söka tjänsten.
Sista ansökningsdag är den 21 februari. Ansökningarna hanteras löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta anställande chef, Mari Lundmark, via 076–5271650.
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bring Express Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 februari 2021
  • Ansök senast: 21 februari 2021

Besöksadress

Bordsvägen 3
None

Postadress

None
JÖNKÖPING, 55652

Liknande jobb


14 juni 2024

12 juni 2024