Customer Journey Manager

Customer Journey Manager

Arbetsbeskrivning

E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi på E.ON superkrafter. Krafter som kan möta några av samhällets största utmaningar. Omställningen till förnybar energi och utvecklingen av det elektrifierade samhället är två exempel. Det här är saker som sker här och nu, där du kan vara med och bidra.


Om oss

Energimarknaden förändras och efterfrågan av förnybara energikällor ökar. Vi fokuserar mer än någonsin på att utveckla våra kundrelationer och skapa nya affärsupplägg för att leverera ännu bättre värde till våra kunder, men också för att bygga ett hållbart samhälle.

Verksamhetsstyrning är en avdelning inom Lokalnät Anslutning & Service och ansvarar för det långsiktiga utvecklingsarbetet av anslutnings- och servicetjänster. Avdelningen har idag fem seniora medarbetare med ansvar för kundresor, processer, utvecklingsprogram, avtal, produktportföljen för anslutningstjänster, med mera. För att intensifiera arbetet med att nå nöjdare kunder kommer vi nu förstärka med en kundreseledare (Customer Journey Manager).


Om tjänsten

Som Customer Journey Manager får du en möjlighet att vara med i utvecklingen av våra anslutningsprocesser för att ge en bättre kundupplevelse i kundresan ”I Connect”. Vi ser att du driver förändringsinitiativ mot en bättre kundupplevelse, representerar kundresan i utvecklingsuppdrag, implementerar beslutade förändringar samt arbetar med att utveckla våra digitala tjänster och gränssnitt mot våra kunder. I uppdraget ingår att dokumentera, analysera och utifrån visualiserad kundresekarta driva förbättringsaktiviteter, effektivitet och Safety. Du kommer att ha ett nära samarbete med ledningsteamen inom Lokalnät Anslutning & Service där du representerar kundresan och deltar också i internationella samarbeten inom E.ON.

Rollen kommer ge dig ett brett kontaktnät inom centrala delar inom E.ON och en god möjlighet att göra bra ifrån sig.


Vi söker

För att ha rätt förutsättningar och lyckas i rollen tror vi att du är en person som brinner för att göra skillnad för kund med erfarenhet av arbete med kundresor och kundnöjdhetsindex (NPS och CSAT) samt att driva förändringsarbete. Vidare ser vi att du är kommunikativ, pedagogiskt och inspirerande och kan förmedla budskap till både ledningsteam och medarbetare.

Med ditt påtagliga engagemang och extroverta kommunikativa sätt bygger du långsiktiga och framgångsrika relationer med såväl medarbetare som entreprenörer. Du är en modig person som vågar utmana och drivs av att få göra skillnad på riktigt!

Din närmaste chef, Jacob Mejvik, står för ett värderingsstyrt ledarskap och värdesätter samarbete och initiativförmåga. Du kommer därför få stor frihet under ansvar och förväntas bidra till god stämning och erfarenhetsutbyte. Vi har högt i tak inom avdelningen och det dagliga arbetet präglas av datadrivna slutsatser, mod att testa nytt och framför allt ett smittsamt engagemang!

Välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle!

Sista ansökningsdatum är 21e September, och intervjuer kommer att inledas därefter.


För frågor gällande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef:
Jacob Mejvik, + +46 724 522213

För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Per Carlsson, Unionen, +46 706 035425
Carl-Johan Johansson, Akademikerna, Carl-Johan.Johansson@eon.se
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129
Mats Lundberg, SEKO, +46 730 499778

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E.ON Energidistribution AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 september 2023
  • Ansök senast: 21 september 2023

Liknande jobb


20 november 2023

17 november 2023

2 november 2023