Customer & License Administrator

Arbetsbeskrivning

Visma Software är en del av Visma koncernen som är en ledande leverantör av affärskritisk programvara för ett mer effektivt och motståndskraftigt samhälle. Genom att förenkla och automatisera arbetet för företag och organisationer i alla storlekar förbättrar vi människors vardag. Koncernen utgörs av 13 600 fantastiska kollegor i över 200 bolag. Med över 1 100 000 privata och offentliga kunder i Norden, Benelux, Central- och Östeuropa och Latinamerika och en nettoomsättning på 1 741 miljoner euro 2020, är vi fast beslutna att göra morgondagen bättre än idag.

Vi ska bli den mest effektiva ekonomiavdelningen i vår stora Visma-koncern. Är det du som hjälper oss att nå dit, som en del av vårt nya Business Automation-team? Kanske är du i början av din karriär och redo för nästa steg? Följ med på en spännande förändringsresa i en service- och kvalitetsinriktad roll placerad i Malmö. 



Varför ska du söka rollen? "Förutom trevliga kollegor och en bra stämning på arbetsplatsen så är jobbet utvecklande och man har stora möjligheter att påverka sitt arbete. Man behöver vara förändringsbenägen då förändringar är en del av arbetet som även gör att det aldrig blir tråkigt på jobbet" - Gunilla Hansson, Customer & License Administrator



Om din nya roll I rollen som Customer & License Administrator kommer du att bli en viktig spelare för att vårt team löpande skall leverera bästa möjliga kvalitet och service. Både internt ut i vår organisation och externt för att bibehålla goda relationer med kunder och partners. Som ansvarig för vår licenshantering och kundadministration ser vi fram emot att du kommer in med nya ögon och hjälper oss att bli ännu mer effektiva . 

Exempel på dina framtida arbetsuppgifter:

Löpande administration kring licens- och kundhantering


Agera kontaktperson för våra kunder och partners vid förfrågningar som rör ekonomi och licenser


Hantera kundfakturering och fortsätta vidareutveckla vår faktureringsprocess


Ansvara för licenssystem och kundregister


Superuser för Visma Licensing System, Visma Business, Zuora & Visma net Store


Delta i olika förbättringsprojekt på avdelningen




Vad erbjuder vi dig? Du kommer ingå i vår avdelning Finance, IT & Automation, där vi befinner  oss i en digital omställningsprocess. Precis som att vi dagligen utmanar våra kunder att öka sin digitaliseringstakt har vi stort fokus på detta internt. Vi har de senaste åren bytt ut majoriteten av våra affärssystem i syfte att effektivisera och automatisera våra ekonomiprocesser. Du får därmed chansen att jobba med våra senaste digitala molnlösningar och ta del av den snabba utvecklingstakt som just nu pågår inom vårt område. Nästa steg är att sätta samman ett helt nytt team inom Business Automation, och det är här du kommer in i bilden - direkt från start. Välkommen till en målinriktad ekonomiavdelning som vill nyttja din nyfikenhet och vilja att utmana för att nå ännu längre. 



Vem söker vi? Vi vill ständigt utvecklas, och vi ser därför att du är en person som inte är rädd för att begå misstag och lära dig av dessa. Vi hoppas att du är en person som ställer krav, kommer med egna idéer och konstruktivt vågar ifrågasätta processer och rutiner i syfte att uppnå effektiviseringar. Vi ser också att du är en vänlig lagspelare som inte tvekar att omprioritera och ställa upp för dina kollegor när det behövs. I ditt arbetssätt är du kvalitetsmedveten och serviceminded.

Dessutom vill vi att du:

Har erfarenhet och kunskap inom fakturering och orderhantering


Är van vid att sätta dig in i och förstå olika affärssystem


Hanterar svenska och engelska obehindrat i såväl tal som skrift


Eftergymnasial utbildning inom ekonomi och redovisningskunskaper är meriterande men inte ett krav. Om du även har tidigare erfarenhet av förbättringsprojekt och/eller van vid att arbeta i Zuora, Visma.net eller Visma Business ser vi det som ett extra plus. 



Om Visma Software / Din framtida arbetsplats Visma Software AB är ett bolag inom den framgångsrika Vismakoncernen. Vi är en ledande leverantör inom affärssystem till medelstora och stora företag i Sverige. Vårt uppdrag är att genom innovation göra ekonomihantering, verksamhetsuppföljning, e-handel och personaladministration både enklare och roligare. Allt för att våra kunder ska behöva lägga minimal tid på administration och mer tid på att utveckla sin core business. Vi är totalt cirka 200 anställda runt om i Sverige, Rumänien, Polen, Norge och Slovakien.   



Ansökan och kontakt  Du söker tjänsten genom att bifoga CV alternativt en länk till din LinkedIn-profil. I denna process tillämpar vi löpande urval och intervjuer. Vid frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta Anela Cikotic, Accounting Manager,  på anela.cikotic@visma.com / 072-239 13 87.

Varmt välkommen med din ansökan!

 

Läs mer om vårt Privacy Statement här:   https://www.visma.com/privacy/.

Läs mer om ERP här :  https://www.visma.se/erp

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Wirsén
+46 702052440
Michael Nygren
+46 72-451 38 04
Emma Blomberg
+46 703137164
Niclas Nässlander
+46 (0)10 141 27 00
Pontus Atterfors

Carina Boström

Lena Lambert

Linda Sablic
+46 707 25 52 42

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Visma Software AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2022
  • Ansök senast: 6 februari 2022

Besöksadress

Neptuniplan 9
None

Postadress

Neptuniplan 9
Malmö, 20311

Liknande jobb


Ekonomiassistent

15 maj 2024

11 maj 2024

Ekonomi- och orderadministratör!

Ekonomi- och orderadministratör!

8 maj 2024

Ekonomiadministratör

Ekonomiadministratör

7 maj 2024