Customer Management Specialist

Customer Management Specialist

Arbetsbeskrivning

Älskar du att arbeta med kunden i fokus? Vill arbeta i en hybrid-roll där du får växla mellan att vara företagets kontakt utåt och arbeta med siffror? 
Just nu söker Air Liquide en positiv och samarbetsvillig Customer Management medarbetare till kontoret i Mölndal. I din roll har du ansvar för att ta hand om våra kunder, underhålla vårt kundregister, administrera fakturor och inkommande ärenden. Som Customer Management medarbetare har du dagligen kontakt med våra kunder via telefon och mail. Du ansvarar för kundupplägg, avtalsregistrering och orderhantering, vilket innebär att du har en mycket god insyn i deras behov och ger en personlig service som skapar stor kundnöjdhet. Du är en riktig problemlösare som alltid sätter kunden i fokus, det är tack vare dig som kunderna återkommer! 
Som medarbetare inom Customer Management arbetar du effektivt i affärssystemet SAP, har kunskap i officepaketet och stor datavana. Vi hanterar mycket siffror i form av kundavtal, rapporter, körningar och KPI-styrning, vilket gör att ett sifferintresse och noggrannhet är mycket viktigt för att trivas och prestera i rollen som Customer Management Specialist. Det mest grundläggande för avdelningen är att alla hjälps åt inom gruppen, att alla bidrar till att skapa trivsel och ger bästa möjliga service både externt och internt. 
Vi erbjuder dig:
Ett omtänksamt team som har roligt på jobbet
En spännande arbetsplats med varierande arbetsuppgifter
Självständigt arbete och erfarna och samarbetsvilliga kollegor
Bra utvecklingsmöjligheter i ett världsledande gasföretag

Kompetens och profil
Vi söker en ansvarsfull person som brinner för att ge bästa möjliga service. Som person har du lätt för att lära dig nya saker och gillar att självständigt ta ansvar för att leverera inom dina ansvarsområde. För att trivas i vårt team är du en positiv kollega som gärna hjälper till där det behövs och inte är rädd för att lyfta luren för att inhämta eller förmedla information. Tempot är periodvis högt vilket kräver att du är stresstålig och har god förmåga att prioritera. Du motiveras av att växla mellan olika arbetsuppgifter.
I denna roll behöver du vara flexibel, ha ett intresse för att lära dig nya saker och arbeta detaljerat, men med bibehållen helhetssyn. Med andra ord, du gillar att vara i kontakt med kunder och säljare men är också en effektiv administratör som kan arbeta med siffror och uträkningar i stora datablad. Vi är ett flexibelt team där alla kan alla arbetsuppgifter, men det finns stora möjligheter till egna ansvarsområden som utvecklas beroende på intresse och kunskap.  
Vi söker dig med slutförd gymnasieutbildning och med tidigare erfarenhet av kundservice, support och/eller administrativt arbete. Dessutom har du vana av att arbeta med IT-verktyg och gärna också i större affärssystem. Stort plus är om du behärskar SAP, SalesForce.com och Google suite. Tjänsten kräver att du talar och skriver flytande svenska samt har god förmåga att uttrycka dig på engelska i skrift och tal. 
Övrig information
Air Liquide erbjuder dig en mångfacetterad roll i ett komplext företag och en plats i ett starkt team med samarbetsvilliga kollegor. Air Liquide är ett världsledande företag som förstår att medarbetarna är den största källan till framgång. Därför arbetar vi ständigt för att medarbetare ska trivas och få energi av att gå till jobbet samt erbjuder karriärutveckling/personlig utveckling baserat på medarbetarnas styrkor och önskan.
Välkommen med din ansökan via nedan länken nedan. Vi ser fram emot ditt visade intresse och önskar din ansökan senast den 29 februari 2020. Urval kommer att ske löpande under ansökningsperioden.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Säljkontor
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 januari 2020
  • Ansök senast: 29 februari 2020

Postadress

Knästorps Kvarnväg 220
Staffanstorp, 24593

Liknande jobb