Customer Service Agent

Customer Service Agent

Arbetsbeskrivning

Vi är i en tillväxtfas och behöver nu stärka vårt team ytterligare och söker en medarbetare till vår kundserviceavdelning. Rollen kräver en hög servicegrad och ansvarskänsla som bolagets primära kontakt mot kund. Kundorientering och förmågan att sätta sig in i kundens behov är viktig för att kunna leverera den premiumkänsla som våra tapeter har. Du är bekväm med att serva kunder på såväl svenska som engelska i både tal och skrift. Gör du det på ännu fler språk är det ett stort plus. En del av uppdragen som vi får in är kreativa och en känsla för bildredigering och formspråk är viktigt.


Du kommer vara den som verkligen lär känna våra kunder (B2B och B2C i hela världen) och bistår dem men hjälp om produktfrågor, systemutbildning och ordermottagning. Du brinner för att alltid leverera det där lilla extra så att kunden känner sig sedd och lyssnad på. Vidare är du med och skapar innehåll och lösningar för att förbättra upplevelsen.


Exempel på arbetsuppgifter
Svara på och lösa inkommande förfrågningar från våra kunder i Sverige och utomlands, både privatpersoner och företagskunder, via mail, telefon och sociala medier.
Ansvara för att tillsammans med teamet optimera och utveckla vår kundservice både gällande upplevelse/tillgänglighet och systemstöd/processer.
Hjälpa till att lösa kundernas behov (orderläggning, produktfrågor, specialanpassningar, returer, reklamationer, lagervärden och frakter).
Effektivisera orderläggning och få kunderna att använda våra självservicesystem så att vi kan fokusera på ökad kundnytta istället för orderläggning.
Stödja våra partners och göra det lätt för dem att sälja våra produkter.
Vara delaktig i projekt där vi proaktivt identifierar hjälpmedel som kan få kunderna att fatta beslut om köp.



Vem vi tror att du är
Vi värdesätter personlighet och högt engagemang och söker efter en initiativrik person som sprider positiv energi, vill lära sig nya saker och växa tillsammans med oss. Vi ser gärna att du har intresse för inredning och design.
Du har hög servicekänsla, är lösningsorienterad och kreativ. Vi är måna om att behålla vår topp 5-position på TrustPilot för god kundservice.
Affärsorienterad, med tidigare erfarenhet från försäljning och kundservice.
Van vid system för kundservicehantering och har god datorvana.
Då vi arbetar internationellt är goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift ett krav, vi ser speciellt positivt på kunskaper inom franska, spanska och norska.
Meriterande: Kunskaper och erfarenhet att arbeta med bildbehandling exempelvis i Photoshop.
Meriterande: Pratar du även Franska, Spanska, Norska, Finska eller Tyska är det ett stort plus.



Vi erbjuder
Ett utmanande, omväxlande och roligt arbete tillsammans med härliga kollegor. För rätt person finns det möjligheter att växa tillsammans med oss och forma din egen roll i en växande internationell miljö. Tjänsten är placerad primärt på vårt fina kontor i Borås, men flexibilitet kring distansjobb finns, och vi tar full hänsyn till rådande riktlinjer.


Ansök nu
Maila din ansökan till work.partnership@gimmersta.com
Vi behandlar ansökningar löpande. Sista datum för ansökan är 28 februari. Vid frågor, vänligen kontakta vår Global Service Center Manager, Johanna Brage på johanna.brage@gimmersta.com


Om oss
Gimmersta Wallpaper AB bedriver försäljning av premium-tapeter i varumärkena Rebel Walls och Sandberg Wallpaper genom återförsäljare, inredare och e-handel på en global marknad. Vi är ett familjeföretag i tredje generationen som genom innovativ design och teknik förändrar en traditionell bransch.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Huvudkontor Borås Borås
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 februari 2021
  • Ansök senast: 28 februari 2021

Postadress

Mariedalsgatan 7
Borås, 50338

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024