Customer Service Agent

Arbetsbeskrivning

Om Oss:

Vi på Happy Boss tror på enkelhet och vi hjälper företag att hitta de bästa lösningarna inom IT, Telefoni, Print samt Facility-lösningar som Lokalvård, Kaffe, Växter och Rekrytering och Bemanning. Vår affärsidé är att samla alla affärsområden till ett servicenummer och avtal - därför är vår slogan kort och gott: ”Keep it Simple”

Vi har lång erfarenhet av att hjälpa företag att effektivisera sina kontorslösningar och vi vet vad som verkligen krävs för att kunden ska bli nöjd. Vi tror på långsiktiga relationer och skapa ett riktigt partnerskap med våra kunder.

Här på Happy Boss gillar vi att jobba tillsammans, vi gillar varandra så mycket att vi dessutom gör mycket roliga aktiviteter ihop utanför jobbet. Vi har t.ex. något som vi så fiffigt kallar för Happy Friday där var alla medarbetare får komma med förslag på en aktivitet och själv ansvarar för att få med sig kollegorna där var företaget står för omkostnaderna. Exempel på såna aktiviteter vi har gjort tillsammans hittills är seglingar, fotboll, öl- och champagneprovningar och golftävlingar.



Nu har vi lagt en treårsplan och i den ligger målet att nå 300 miljoner i omsättning och för att nå detta behöver vi ha nya kollegor ombord.

Just nu söker vi en BackOffice-ninja som ska ha ett övergripande ansvar för att kunderna får rätt hjälp, snabbt som ögat. Man behöver ha koll på parametrar i avtalen för att säkerställa att vi erbjuder hjälp enligt avtalade villkor och SLAer. Du kommer vara ansvarig för att se till att kunderna blir informerade om uppehåll eller ändringar i utfarandescheman för ex helger och semesteruppehåll mm.

Eftersom man kommer att ha mycket kontakt med både kunder, tekniker och säljarna hos oss och hjälpa dom att hitta rätt produkter, beställa dessa samt se till att det blir registrerat så tror vi att det är viktigt att du är service-minded och strukturerad.

Vi vill bygga upp en avdelning där var vi hjälper varandra vid toppar och dalar så man får inte vara rädd för att ta i lite extra och gå utanför trygghetszonen då och då med det menar vi att flexibilitet i arbetet och i sinnet är en förutsättning att klara av jobbet. Flytande svenska i både tal och skrift är ett måste i denna roll då mer parten av våra kunder är svensktalande.



Eftersom man ska hålla koll på både leveranser och samarbeta med tekniker och säljare som springer in och ut från kontoret utförs arbetet främst på vårt kontor och arbetstiden är 8.00 - 17.00. WFH skall stämmas av med närmaste chef.

Dina dagliga arbetsuppgifter:

- Kundtjänst både internt och externt (med hjälp av bolagets olika kanaler vara behjälplig med order och serviceärenden samt enklare felsökning)
- Registrera orders i interna system och beställa från leverantörer


- Registrera felanmälningar i interna system och delegera jobb till tekniker/underentreprenörer

- Övervaka order och fel jobb och återkoppla till berörda parter

- Arbeta i bolagets ärendehanteringssystem

- Daglig återkoppling av ärenden till kund och säljare

- Registrera order ifrån säljarna och kunder samt beställa från leverantörer

- Registrering av kunder och artiklar i affärssystem

- Arbeta tätt med teknikerna

På hela gruppen ligger även ansvaret för att:

- Se över kök och allmänna utrymmen morgon, lunch och eftermiddag

- Öppna dörren för besökare och leveranser

- Sköta om kontoret

- Rengöring och service av interna maskiner

- Öppna dörren för besökare och leveranser

- Packa i ordning order samt boka bud och göra utleveranser

- Förbereda demos och möten

- Arrangera och administrera externa och interna evenemang

- Vara med på kundevenemang och agera värd/värdinna och få kunder att känna sig välkomna.

- Övervaka vårt tonerövervakningsprogram MPS

- Ta in mätarställningar varje månad/kvartal

- Inleverans/Utleverans

- Kontorsinköp

- Göra ändringar på hemsida och uppdateringar på sociala medier

- Säkerställa att vi har vissa lagervaror hemma och beställ hem vi behov

- Vara backupp för de övriga tjänsterna på backoffice vid hög belastning, ledigheter och sjukdom.

Happy Boss har blivit tilldelade flertalet utmärkelser sedan starten för 10 år sen, vi har tex blivit DI Gasell samt nominerade till Ernst and Young Entrepeneur of the Year.

Vi kommer i denna process att träffa kandidater mellan 6-10 december och kommer att höra av oss för att boka intervjuer veckan innan dess.

Tycker du att ovan låter som något för dig ser vi gärna att vi får din ansökan omgående.

Ansökan eller frågor kring rollen eller processen kan riktas till rekrytering@happyboss.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Happy Boss
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 november 2021
  • Ansök senast: 11 maj 2022

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023