Customer Service agent till Dun and Bradstreet!

Customer Service agent till Dun and Bradstreet!

Arbetsbeskrivning

Brinner du för kundservice och IT och är redo för nya utmaningar – läs vidare! Vi söker dig som vill utvecklas inom service, arbeta i en systemnära roll samtidigt som du får chansen att jobba i ett dedikerat och motiverat team!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu en Customer Service Agent till Dun and Bradstreet och ett av deras tre team på kundservice. Som Customer Service Agent har du som uppgift att leverera en exceptionell service till deras kunder. De arbetar mot höga kvalitetsmål, bland annat kundnöjdhet, kort hanteringstid och en förståelse för kundernas behov. Samtidigt strävar de efter att automatisera deras processer och ständigt förbättra deras arbetssätt.

I rollen som Customer Service Agent, är du en del av ett team på 10 personer. De arbetar tätt tillsammans för att hantera dagliga uppgifter som fakturafrågor, orderbestridan och support av deras produkter och tjänster. I detta team så ligger fokus framförallt på deras risk- och kredittjänster samt deras tryckta produkter. De prioriterar kollektivt ansvar och försöker att skratta mycket tillsammans samtidigt som de bibehåller den höga standard som förväntas av dem.

De kommer att sätta upp en onboardingplan för dina första veckor och utbildningen kommer att ske både på plats på kontoret i Solna och via teams, precis som ditt dagliga arbete.

Viktigt: För denna tjänst kommer det krävas en kreditupplysning samt utdrag ur belastningsregistret. Du väljer "kontroll av egna uppgifter", vänligen beställ 1 st belastningsregister direkt i samband med att du söker tjänsten här!

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantering av ärenden relaterade till fakturafrågor som kan innebära allt ifrån att förklara fakturan för kund på detaljnivå till att förse kunden med en fakturakopia. Rollen kommer därför även innebära ett nära samarbete med bland annat ekonomiavdelningen för att lösa fakturafrågorna
* Hantering av kunders ordrar, såsom att bestrida en felaktig order dvs att kunden anser sig ha blivit felaktigt debiterad för en produkt. Samt säkerställa leverans av våra tryckta produkter och digitala tjänster tillsammans med andra avdelningar inom Dun & Bradstreet
* Support för en del Dun & Bradstreets tjänster och produkter med fokus på risk- och kredittjänster samt våra tryckta produkter


VI SÖKER DIG SOM
- Erfarenhet inom kundtjänst och/eller serviceyrke med hantering av olika system
- Har god erfarenhet av att arbeta i olika system (t.ex. ärendehanteringssystem)
- Är van att arbeta i en Microsoft-baserad miljö
- Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska både tal och skrift

Meriterande
- Tidigare arbete mot målsättning med goda resultat
- Tidigare arbete inom kundservice med inrikting mot finans
- Arbetat i Salesforce

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 april 2025
  • Ansök senast: 12 maj 2025

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


24 augusti 2010

30 mars 2020

23 augusti 2010