Customer Service Assistant

Arbetsbeskrivning

Vi erbjuder dig
Vi erbjuder möjligheten till personlig utveckling på Frigoscandia AB. Dessutom får du chansen att jobba med fantastiska och skarpa kollegor. Vår verksamhet växer och är i en förändringsfas vilket innebär att det finns möjlighet till egna initiativ och utvecklingsmöjligheter.

Som anställd hos Frigoscandia erbjuder vi dig en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag samt förmånliga rabatter hos bland annat träningsanläggningar och hotell.

En av våra kollegor har fått en ny roll inom företag och vi söker därför en nya kollega som vill arbeta med Customer Service!

Om rollen
Som Customer Service Assistant är du kundens första kontakt inom Frigoscandia AB och tillgänglig både via telefon och e-post. I rollen ingår att hantera alla typer av kundfrågor, på egen hand eller med hjälp av andra funktioner inom företaget. Du ansvarar för mottagning, hämtning och övervakning av kundorder och informerar på ett professionellt och pedagogiskt sätt om våra tjänster och tillhörande regelverk.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Ge bra service, bemötande och information till våra kunder
- Mottagning, hantering och övervakning av kundorder
- Godssökning med hjälp av system och manuellt
- Klagomåls- och avvikelsehantering
- Diverse tillhörande administration
- Bidra aktivt i att identifiera systematiska avvikelser för rapport och åtgärd

Kvalifikationer
Vi söker dig som får en kick av att ge kunden det lilla extra när det kommer till service och som vill växa och bli bättre tillsammans med oss! Du reagerar och agerar snabbt och rationellt när saker uppstår, har en förmåga att se utanför boxen och lyfter gärna tankar och idéer med arbetsgruppen. Vi utgår från våra kärnvärden; vi tar ansvar, spelar för laget och vill mer.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom logistik och är van vid att fungera som spindeln i nätet mellan flera parter. Utbildning inom tex. Service Management, logistik eller transport är meriterande.

Du uttrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift. Många av våra kunddialoger är på engelska. Därtill kan du hantera grundläggande matematik utan svårighet. För att trivas i denna roll tror vi att du har ett genuint intresse för service och kvalitativa logistik- och transportprocesser. Du är en fena på service och har en positiv grundinställning. För att lösa de utmaningar som uppstår i tjänsten krävs nyfikenhet, analytisk förmåga samt att du är stresstålig och uthållig. Du har lätt för och uppskattar att samarbeta med andra. Dessutom förstår du vikten och värdet av både kvalitet och säkerhet i utförandet av våra tjänster.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 2 oktober, men vi arbetar med löpande urval så ansök redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansökning sker via länk!

Har du frågor kring tjänsten, kontakta rekryterande chef Susanne Sörensson; susanne.sorensson@frigoscandia.com

Varmt välkommen med din ansökan!

Frigoscandia driver ett temperaturkontrollerat logistiskt nätverk där vi lagrar och distribuerar livsmedel på ett hållbart och kvalitetssäkert sätt. Genom våra fordon, lager och terminaler hanterar vi livsmedel från -23 grader till +18 beroende på vilket behov och krav som ställs. Att vara expert på temperaturer är en naturlig del av vårt företags dna. Vår tydliga ambition framåt är att erbjuda våra kunder smarta logistiktjänster, enkla att hantera, allt i takt med den teknikutveckling som nu möjliggörs i vår bransch. Förutom lager och distribution i Norden och Europa, erbjuder vi olika typer av tjänster som infrysning, upptining eller förberedande butiksexponering.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Frigoscandia
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 september 2022
  • Ansök senast: 2 oktober 2022

Liknande jobb