Customer service Coordinator

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu Customer Service Coordinator till vår Supply Chain avdelning

Arbetsbeskrivning

Som Customer Service Coordinator bär du ansvaret för all utgående varuflödesplanering, fakturering, uppföljning och kundkontakt till Findus Sverige AB:s kunder i Sverige, Danmark, mot våra systerbolag samt exportmarknader. Dina arbetsuppgifter består bland annat av:
Koordinera och hantera ett stort kontaktnät av både internationella och nationella kunder.
Koordinera och upprätta transportdokument och erforderliga exportdokument.
Transportbokning, varuflödesplanering samt uppföljning av leveranser.
Orderläggning, fakturering och uppföljning.
Uppdatera SOP för redan etablerade marknader, och etablera SOP för nya marknader.
Arbeta med kontinuerliga tvärfunktionella förbättringar.
Vårda kundrelationer.

Tjänsten är en projektanställning med placering på huvudkontoret i Bjuv. Du tillhör Supply Chain avdelningen och rapporterar till Customer Service & Logistics Manager
Kompetens
Vi ser gärna att du är civilingenjör eller civilekonom eller har annan akademisk utbildning inom Supply Chain
Goda kunskaper i engelska i både tal och skrift, ytterligare språk är meriterande
Gärna erfarenhet av att jobba med SAP

Profil
Du är en serviceminded, strukturerad och ansvarstagande person, handlingskraftig och lösningsorienterad.

Vidare är det viktigt att du är resultatorienterad, stresstålig och har förmågan att arbeta effektivt och strukturerat utan att ge avkall på kvalitet.

Du är positiv, engagerad och har förmågan att prioritera.
Vi är en dynamisk organisation i förändring som kräver flexibilitet och en strukturerad arbetsmetod, där varje medarbetares engagemang är avgörande.

Övrig information

Start: Omgående

Varaktighet: Tidsbegränsat till årsskiftet

Plats: Huvudkontoret i Bjuv

Kontakt: Kristoffer Hammarberg, Customer Service & Logistics Manager tfn 042-86331 kristoffer.hammarberg@se.findus.com

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar men allra senast den 25/8.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Business Partner Manuela Liegnell
04286000
HR Business Partner Manuela Liegnell
04286000 0761195208

Sammanfattning

  • Arbetsplats: FABRIKEN I BJUV
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Publicerat: 11 augusti 2016

Besöksadress

BILLESHOLMSVÄGEN 4
BJUV

Postadress

None
BJUV, 26781

Liknande jobb


Supply Chain Support

Supply Chain Support

26 april 2024

Shipping and Sales Coordinator

Shipping and Sales Coordinator

24 april 2024