Customer Service Coordinator/Supply Chain till läkemedelsföretag

Arbetsbeskrivning

Avanzera Bemanning

Vårt uppdrag:
På uppdrag av en av våra kunder söker vi nu en Customer Service Coordinator för att stärka upp Supply Chain avdelningen. Vår kund är ett läkemedelsföretag verksamma internationellt. Uppdraget påbörjas så snart som möjligt och beräknas pågå året ut med möjlighet till förlängning.

Detta är ett konsultuppdrag. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön och betald semester. Vi betalar dessutom lön innevarande månad.


Arbetsuppgifter:
Supply Chain avdelningen är ansvarig för tillverkning, inköp, lagring och distribution av kommersiella läkemedel. Tillverkningen sker både internt som externt av kontraktstillverkare, och inköp av färdiga läkemedel sker från partners runt om i världen. Produktportföljen distribueras till återförsäljare, sjukhus och apotek genom det globala distributionsnätverket.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ansvara för orderläggning och fakturering för all försäljning av färdigvara inklusive exporthantering
• Ansvara för fakturering av dotterbolag och konsignationslager
• Ansvara för avstämning av lager inom distributionskedjan samt utredning av eventuella lagerdiffar
• Ansvarig för att Supply Chains del av bokslutsarbetet sker enligt tidplan och ställda kvalitetskrav
• Ansvarig för kontering och matchning av fakturor
• Ansvara för registervård i affärssystemen
• Ansvara för bevakning & uppföljning av transportavvikelser

Din bakgrund:
Vi söker en person med stor praktisk kunskap om ekonomiska transaktioner i affärssystem, gärna IFS och Baltzar. Du har troligen ekonomisk utbildning och utbildning eller erfarenhet inom logistik och internationell handel.

Som person skall du kunna arbeta självständigt, vara strukturerad, noggrann och professionell, uppskatta arbete mot många kontaktytor såväl externt som internt vilket också ställer krav på god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på båda svenska och engelska. Vi söker dig som har god samarbets- och kommunikationsförmåga, förmåga att prioritera samt har ett brinnande intresse för att lösa problem och leverera resultat.

Sökord: Supply Chain, kundservice, koordinator, customer service, coordinator, inköp, lager, distribution, order

Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Kontaktpersoner på detta företaget

Pernilla Molin
08 545 28 302
Helena Elvin Guillemain
08-545 28 305
Lisa Karbelius
08-545 28 303
Helena Elvin Guillemain
08 545 28 305
Helena Elvin Guillemain
08-54528305
Pernilla Molin
08-545 28 302
Lisa Karbelius
08-545 283 03
Pernilla Molin
08-54528302
Lisa Karbelius
08-54528303
Helena Elvin Guillemain
0854528305

Sammanfattning

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


Agent Sales Support

Agent Sales Support

14 september 2023

Eftermarknadsplanerare till Saab

Eftermarknadsplanerare till Saab

8 september 2023

Ordermottagare/packansvarig

Ordermottagare/packansvarig

8 september 2023

Orderadministratör

Orderadministratör

8 september 2023