Customer Service Engineer/ Drifttekniker

Arbetsbeskrivning

Customer Service Engineer
Interxion i Sverige
World Economic Forum rankar ständigt Sverige som topp tre i världen när det gäller nätverksberedskap och vårt campus i Stockholm är strategiskt placerat för att möta en ökad efterfrågan på digitala medier i Nordeuropa, Ryssland och Baltikum. Börja arbeta i ett av våra framgångsrika team så får du möjlighet att utveckla dig själv och nå din fulla potential, samtidigt som du levererar de allra bästa lösningarna för våra kunder.
Din roll
Som Customer Service Engineer är du en del av vårt 24/7-team som stärker företagets fokus på våra mer än 120 kunder. En av dina viktigaste uppgifter är att förstå kundernas behov, agera professionellt och i rätt tid. I rollen ingår bland annat att:
• Installera, felsöka, byt ut och uppgradera servrar och nätverkshårdvara på kundens begäran
• Installera kablar för fibernätverk
• Övervaka, rapportera och hantera samarbeten med underleverantörer
• Utföra arbete samt ta med våra kunder på rundturer i datacentret
• Följa de avtal vi har med våra kunder och se till att SLA alltid respekteras
• Bidra till vår kontinuerliga förbättringskultur och ta fram förslag för att förbättra kvalitet, effektivitet och arbetssätt
Vi söker dig som:
Har en certifiering som elektriker eller liknande teknisk bakgrund med en bred förståelse för de uppgifter som ska utföras i ett datacenter. Det innebär att du har god teknisk kunskap om fysiska installationer, fibernätverk, övervakningssystem samt installation och drift av servrar. Dessutom är du van vid att arbeta i en miljö där kvalitet och säkerhet är prioriterat. Du anpassar dig enkelt till system, kan få en överblick och förstå komplexa inställningar. Du har rätt inställning, moral och attityd gentemot kunder och kollegor. Du är utåtriktad, serviceinriktad och det är en del av ditt DNA att uppfylla deadlines och leverera enligt överenskommelse.
Som Customer Service Engineer arbetar du skift. Skiften är del av ett rullande schema och inkluderar dag-, kväll-, natt- och helgskift. Branschen utvecklas snabbt och vi ser oss själva som ett företag som har mod och passion. Ett företag som arbetar tillsammans i ett team för att förstå och uppfylla våra kunders behov. Jobba hos oss och du kommer att få stöd i en öppen miljö där du uppmuntras att vara dig själv. Jobbet innebär att du får möjligheten att arbeta med människor från olika affärsområden, ifrågasätta hur vi gör saker och ting och omvandla dina egna idéer till handling. Vi ger dig också goda utbildnings- och utvecklingsmöjligheter så att du kan bygga en framgångsrik karriär.
Ansök
Interxion är inget jättestort företag och det gör att vi snabbt kan anpassa oss till ett föränderligt, digitalt landskap, men vi är tillräckligt stora för att kunna arbeta med några av världens ledande företag. Och vi växer snabbt, vilket innebär att du just nu har ett gyllene tillfälle att sätta din prägel på vår framtid.
Tjänsten som Customer Service Engineer är en fast anställning med anställning vid Interxions kontor i Kista, Stockholm. Vid frågor vänligen kontakta HR-partner Linn Landin, linnl@interxion.com. Urvalet pågår löpande så tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: INTERXION SVERIGE AB KISTA
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 december 2020
  • Ansök senast: 28 januari 2021

Postadress

ESBOGATAN 11
KISTA, 16494

Liknande jobb


Laborationstekniker med placering vid Electrumlaboratoriet

Laborationstekniker med placering vid Electrumlaboratoriet

3 maj 2024