Customer Service Manager

Customer Service Manager

Arbetsbeskrivning

Är du en kommunikativ och driven ledare med starkt kundfokus? Vill du arbeta i en föränderlig miljö i ett globalt bolag? Då kan du vara den vi söker!
Som Customer Service manager (operativ kundtjänstchef) på Teknos kombinerar du kundtjänstarbetet med ansvar för att leda och motivera dina medarbetare till att nå goda resultat. För att passa i rollen ser vi gärna att du har erfarenhet av ledarskap från liknande tjänster. Som person är du en driven och positiv problemlösare med hög servicekänsla. Du trivs i en miljö där det händer mycket under en arbetsdag och kan snabbt fatta självständiga beslut när situationen kräver det. Att sätta laget före jaget är en bra grundinställning samtidigt har du inga problem att ta ansvar och kan skapa driv i ditt eget arbete. Du ansvarar för fem medarbetare och rapporterar till Commercial Director i Teknos Sverige.
Kundtjänstavdelningens huvudsakliga ansvarsområden är orderhantering som framförallt sker via e-post, telefon och webshop/EDI samt uppföljning av orderrelaterade inköp och leveranser av kundorder. Vidare ingår registrering av reklamationer mot transportbolag samt uppdatering och underhåll av kundregister, artikelinformation och prisinformation.
I dina arbetsuppgifter ingår:
Huvudsakliga arbetsuppgifter är operativt kundtjänstarbete
Leda gruppen mot uppsatta mål genom tydligt ledarskap och positiv energi
Arbeta med ständiga förbättringar med främsta mål att effektivisera och digitalisera funktionen för att främja kundupplevelsen och en skapa en hållbar arbetsmiljö för medarbetare inom funktionen
Personalansvar och bemanningsplanering för fem medarbetare
Super User-ansvar för vårt affärssystem IFS där du ingår i Teknos globala matrisorganisation
Tillsammans med Commercial Director definiera lämpliga mål och arbetssätt som utmanar gruppen och samtidigt bidrar positivt till de övergripande företagsmålen
Löpande utvärdera funktionens prestation (grupp och individ) utifrån olika typer av statistik och annan tillgänglig data och vid behov genomföra nödvändiga justeringar

Du som söker har:
Gymnasieutbildning
Erfarenhet av kundtjänstarbete och gärna ledarskap från liknande tjänster
Goda kunskaper i Microsoft, framförallt Excel.
Goda kunskaper om affärssystem, gärna IFS som är Teknoskoncernens gemensamma system
Sälj- och marknadserfarenhet
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Erfarenhet av arbete med ständiga förbättringar



Personliga egenskaper:
Du är professionell och kommunikativ då arbetet innebär mycket kontakt såväl internt som externt. Du har modet och energin att positivt utmana och utveckla funktionen i linje med uppsatta målsättningar. Vidare ser vi att du är flexibel och lösningsorienterad då förutsättningarna kan förändras och du kan behöva strukturera om dagen.
För att trivas hos oss ser vi att du är en engagerad och nyfiken person som gillar att sätta kunden i fokus. Du har en stark förmåga att leda och lära ut och du gillar att driva ärenden och uppgifter i mål. Du arbetar ordningsamt och trivs i ett högt tempo där du kan ta självständiga beslut. Du är en god förebild och lever upp till våra värdeord; Kreativa, Uthålliga och Rättvisa.
Kontakt och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt huvudkontor i Tranemo.
Om du har frågor om tjänsten, kontakta Commercial Director Antti Lahdelma på telefonnummer 0325-619575 eller Terese Schoultz, HR-chef, telefonnummer 0325-619545. Din ansökan, innehållande personligt brev och CV vill vi ha senast den 24 april 2022, urval och intervjuer sker löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Teknos AB VEDEVÅG
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2022
  • Ansök senast: 24 april 2022

Besöksadress

Industrigatan 7
None

Postadress

None
VEDEVÅG, 71172

Liknande jobb


3 maj 2024

Enhetschef servicecenter

Enhetschef servicecenter

2 maj 2024