Customer Service Manager

Arbetsbeskrivning

Customer Service Manager till Stryker Nordic Stryker Corporation är ett världsledande företag inom medicinsk teknik och ortopediska implantat. Stryker Corp. är noterat på New York-börsen och koncernen är representerad över hela världen och har huvudkontor i Kalamazoo, USA. Produktsortimentet omfattar endoskopiska produkter, implantat för knä-, höft-, och ryggoperationer, traumatologi, samt utrustning för kirurgiska operationer. Strykers nordiska huvudkontor ligger i Malmö och man har säljkontor i Sverige, Danmark, Norge, och Finland. Totalt är man idag 130 anställda och verksamheten växer. Till den svenska organisationen med placering i Malmö söker vi nu en Customer Service Manager som vill vara med i denna spännande utveckling. Marknadsorganisationen, som är ca 20 personer består huvudsakligen av säljorganisationen, en kundservicefunktion samt produktchefer. Som Customer Service Manager ingår du i den Svenska ledningsgruppen och du rapporterar till Country Manager. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Huvudansvaret hos en Customer Service Manager är att driva en professionell och engagerad CS-enhet som ser till att kundernas krav och önskemål uppfylls samt själva ger ett mervärde i sin kontakt med kunderna. I ansvaret ingår bla: . Ansvar för alla aktiviteter inom Customer Service- enheten vilket inkluderar ansvar för "lånekit", reparationer, reklamationsärenden kvalitetssystem, prissättningar, kvoteringar mm. . Fullt personalansvar för fem personer. . Aktiv partner till Country Manager och till Sales Managers med bla att nå satta mål och bidra till tillväxten. . Att delta och bidra i ledningsgruppens arbete. . Att hantera samarbetet med "operations". . Att ansvara för alla försändelser sker enligt överenskommelse och gjorda avtal. . Att ansvara för att priser och rabatter följs i fakturering mot kunder. . Att ansvara för att arbetet följer kvalitetssystemet . Ge support till säljorganisationen. . Stödja och delta i säljaktiviteter. . Delta i månatliga säljmöten. Arbetslivserfarenhet Du har arbetat i en kundservicefunktion i minst tre år och har minst två års ledarskapserfarenhet. Alternativt kan du komma från en säljbakgrund och detta kan vara ditt nästa karriärsteg. Du har också erfarenhet av att arbeta efter ett kvalitetssystem. Det är en merit om du har kunskaper från medicinteknisk bransch eller produkter. Det är också en merit om du har erfarenhet från att arbeta i Oracle-miljö. Utbildning Du bör ha eftergymnasial utbildning, gärna inom ekonomi eller teknik. Du är flytande i engelska i tal och skrift. Du har en hög IT-vana och behärskar Officepaketet och gärna Lotus Notes, MFG/Pro, PowerPlay och Improptu. Profil - personliga egenskaper Rätt personliga egenskaper för denna roll är innefattar bla: . en stark personlig drivkraft att få saker gjorda. . ansvarskänsla. . tydliga ledaregenskaper som engagemang och en vilja att ta tag i saker. . förmåga att se helheten och att arbeta för att Stryker som helhet utvecklas. . förmåga att lära sig saker snabbt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Senior Consultant Anette Stenseth
08-50 600 706
Jenny-Ann Löfgren
0762-759 739

Sammanfattning

Besöksadress

Adolf Fredriks Kyrkogata 2, 1tr
STOCKHOLM

Postadress

None
STOCKHOLM, 11137

Liknande jobb

Pizzabagare

17 maj 2006

Byggnadsarbetare

22 maj 2006

Lärare i SO

22 maj 2006

Lärare Hkk åk 5-9

22 maj 2006