Customer service medarbetare till KiiltoClean AB

Customer service medarbetare till KiiltoClean AB

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av orderhanterande kundservice? Vill du utvecklas och i snabb takt tillsammans med ett expanderande företag som är på en spännande förändringsresa? Då har KiiltoClean AB tjänsten för dig!

Om tjänsten
KiiltoClean AB söker just nu en Customer servicemedarbetare till deras Order Desk i Svedala. Det är avdelningens övergripande ansvar att agera kontaktyta för kunderna, där ni säkrar flödet från order till fakturering, på ett sätt som genererar hög kundnöjdhet. På ett lösningsorienterat sätt säkerställer ni att produkter av rätt kvantitet levereras i tid till samtliga kunder.

Som Customer servicemedarbetare kommer du dagligen genomföra varierande arbetsuppgifter i ett högt tempo. Här är ingen dag den andra lik och utöver det löpande administrativa servicearbetet kommer du tillsammans med din Teamleader och övriga Customer serviceteamet aktivt arbeta med förbättringsarbete. Tillsammans skapar ni förutsättningar för att lyckas uppnå era mål. Du får möjlighet att arbeta i en organisation som har en platt organisationsstruktur och därmed får du vara med och påverka hur dina arbetsdagar ska formas. KiiltoClean AB är en del av en internationell organisation och har bra strukturer för utveckling. Om du har rätt driv är utvecklingsmöjligheterna här oändliga!

I tjänsten som Customer Servicemedarbetare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Orderadministration via telefon, mail och framtida CRM-system.
• Säkerställa leveransen genom att kontrollera överföra och bevaka order.
• Restorderhantering.
• Fakturering.
• Hantera reklamationer via telefon eller mejl.
• Registervård, uppdatera och underhålla kundregister.
• Löpande kundkontakt, externt och internt.
• Förbättringsarbete kopplat till rutiner samt processor.

Arbetstiden är förlagd dagtid, måndag-fredag och tjänsten är placerad i Svedala. Tjänsten som Customer servicemedarbetare är en direktrekrytering till KiiltoClean AB med start enligt överenskommelse.

Om dig
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av kundservice med fokus på orderhantering och du får gärna ha arbetat med produktion tidigare. Från tidigare arbeten är du van vid kundkontakt och ett varierande arbete i högt tempo. För att lyckas i rollen ser vi även att du tidigare självständigt arbetat med hantering av såväl fakturor som reklamationer. Du får gärna ha erfarenhet från ett serviceteam där gruppens totala leverans varit av vikt. Du har tidigare arbetat med att nå KPI:er och ser det som en självklarhet att alltid sträva mot höga mål och drivs av att generera service i världsklass!

Du har en fullbordad gymnasieutbildning. Om du har en utbildning inom logistisk är detta meriterande.

Som person är du kommunikativ, ansvarsfull och initiativtagande. Du besitter en förmåga att bygga förtroendefulla relationer internt såväl som externt och har en förmåga att lösa uppkomna problem. Du besitter en förmåga att hantera stressiga situationer med lätthet och är orienterad mot att förebygga att problem uppstår. Du har en förmåga att arbeta självständigt, men arbetar gärna i en liten nära arbetsgrupp där ni stödjer varandra i det dagliga arbetet. Du är en person som ser positivt på förändringar och du strävar dagligen efter att få lära och utvecklas.

Viktigt för tjänsten är:

• Tidigare erfarenhet av kundservice och Order Desk.
• Flytande svenska och engelska, i tal och skrift.
• Goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel och Word.
• Förmåga att arbeta i affärssystem, gärna erfarenhet av Iscala.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser gärna att både du som är junior eller senior inom kundservice och orderhantering söker denna tjänst.

Om KiiltoClean AB
Kiilto är ett växande, familjeägt företag med hundra års historia och en vision fram till 2080. Vi utvecklar, tillverkar och marknadsför kemiska industrilösningar inom fyra affärsområden: bygg, industriell limning och flamskydd, professionell hygien och konsumenthygien.

Vi är cirka 1000 innovativa, kompetenta yrkesverksamma, Kiiltonians som är verksamma inom 10 länder. Detta gör oss till en stark aktör inom vart och ett av våra affärsområden. Vi är stolta över våra egna forsknings-, innovations- och utvecklingsfunktioner, som ligger till grund för ett smidigt och värdefullt samarbete med våra kunder.

I Sverige marknadsför vi hållbara produkter och lösningar inom hygien och rengöring. Vårt eget varumärke DAX är välkänt inom hälso- och sjukvården sedan mer än 40 år tillbaka. Våra produkter inom rengöring finns under varumärket Kiilto Pro. Vi säljer och marknadsför även koncernens andra starka varumärken inom hygienområdet, Antibac och Plum. Kiilto Professional Hygienes svenska huvudkontor är i Täby, med kontor och produktion i Malmö respektive Svedala. Vi har närmare 30 anställda i vår svenska organisation och omsatte 300 MSEK år 2020. Läs gärna mer om oss på www.kiilto.se.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Cecilia Danlarén på Cecilia.Danlaren@adecco.se alternativt via Adecco 010 – 173 73 00

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Kundservice, Customer Support, , Svedala, KiiltoClean, Adecco, Rekrytering, Order Desk, Orderhantering, Reklamationer, Claims, Customer Service, Service, Administrativ, Förändring, KiiltoClean AB

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 juni 2022
  • Ansök senast: 1 augusti 2022

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

31 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023