Customer Service Officer till Alstom i Västerås

Customer Service Officer till Alstom i Västerås

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Arbetar du med en säljande roll idag? Har du lätt för att skapa kontakter både internt och externt? Vill du vara en del av ett sammansvetsat team som arbetar med kundsupport? Då kanske det är dig vi söker till rollen som Customer Service Officer till Alstom.

I rollen som Customer Service Officer på Alstom kommer du att arbeta med att driva dina egna affärer i projektform och arbeta för att säkerställa att kundens nutida och framtida behov uppfylls. Ta chansen att bli en del av ett globalt bolag med mer än 75 000 anställda som alla är dedikerade att lösa våra kunders mobilitetsutmaningar!

Ansvarsområden
Du kommer att arbeta i Alstoms avdelning Nordics/Service/Parts and Overhaul SE & FIN. Dina kunder finns främst inom järnvägsbranschen, till exempel tågägare och leverantörer som arbetar med underhåll av tåg. Vidare kommer du att tillhöra ett sammansvetsat team som arbetar med kundsupport till Alstoms kunder. Dina kontaktytor internt kommer att vara hela företagets organisation, därför är det viktigt att du är van att navigera i en stor organisation som just nu genomgår en förändringsresa. 
Exempel på arbetsuppgifter:

● Sätta ihop anbud och presentera detta för Alstoms kunder
● Samarbeta med interna kontakter för att sätta ihop anbud som ökar kundnöjdheten
● Ta in beställningar, ta reda på pris och presentera detta
● Arbeta uppsökande
● Driva anbudsprojekt

Arbetstider
Arbetet är heltid måndag till fredag på Alstoms kontor i Västerås. 

Kvalifikationer
För att du ska trivas i rollen som customer service officer har du arbetat några år i en säljande roll tidigare, gärna inom industrin, och har ett tekniskt kunnande med dig sedan innan. Du är van att bygga långsiktiga relationer. I ditt arbetssätt är du ihärdig, du kan navigera i långsiktiga processer och du kanske har arbetat med teknisk försäljning innan. Vi ser till din personlighet och värderar din inställning högt. 

Det viktigaste för att vara framgångsrik i rollen är att du är nyfiken, har tålamod och är strategisk i ditt arbetssätt samt att du kan identifiera möjliga affärsmöjligheter. 
Övriga kvalifikationer:

● Lösningsorienterat arbetssätt
● Flytande svenska och engelska i såväl tal som skrift
● Hög serviceförmåga
● Bra på att planera och du har hög organisatorisk förståelse
● MS Office
● Lätt att knyta an nya kontakter såväl internt som externt
● Van att driva egna projekt, sätta ihop anbud och följa upp dina anbud

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet
Minst tre års erfarenhet i en säljande roll.

Ansökan
2022-05-08, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: I denna rekrytering samarbetar Alstom med Randstad. För frågor kontakta rekryteringskonsult Dennis Olsson på dennis.olsson@randstad.se eller 076-760 83 84

Om företaget
Alstom leder vägen till grönare och smartare mobilitet över hela världen och marknadsför integrerade system som utgör en hållbar grund för transportens framtid. Alstom erbjuder ett komplett utbud av utrustning och tjänster, från höghastighetståg, tunnelbanor, spårvagnar och e-bussar till integrerade system, kundanpassade tjänster, infrastruktur, signalering och digitala mobilitetslösningar.
www.alstom.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 april 2022
  • Ansök senast: 8 maj 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


10 april 2024

21 februari 2024

10 januari 2024