Customer Service Process Developer

Customer Service Process Developer

Arbetsbeskrivning

Avida is a credit-market company under the supervision of Finansinspektionen. Avida offers financial solutions to businesses through invoice finance, collection and invoice administration. Avida also provide personal loans and a saving account covered by the state guarantee of deposits. Avida has around a 110 employees and has offices in Stockholm, Oslo and Helsinki.

Vi söker dig som lever efter mottot ”ingenting är omöjligt” och du eftersträvar alltid att skapa en bra lösning för både våra kunder och för Avida. I dagens värld är förändring det enda som du kan lita på, men vad framtiden än för med sig förblir våra kunder hjärtat i allt vi gör. Det är här du kommer in! Genom att arbeta med engagerade kollegor i en spännande miljö med ett högt tempo hjälper du till att möta våra kunders föränderliga behov.

Om Avida

Avida är ett kreditmarknadsbolag som sedan starten 1983 erbjuder enkla och moderna finansiella lösningar och tjänster för privatpersoner och företag i Sverige, Norge och Finland. Vi är idag cirka 130 anställda, med huvudkontor i centrala Stockholm samt filialer i Oslo och Helsingfors. Vi är en snabbt växande aktör på finansmarknaden och har fått utmärkelsen DI Gasell tre år i rad, vilket bevisar att vi vet hur lönsam tillväxt skapas. Vi vill skapa nöjda kunder genom innovativt tänkande, tekniskt kunnande i framkant, samt inte minst engagerade, kompetenta och erfarna medarbetare.

Som bolag erbjuder Avida dig en fartfylld, positiv och prestigelös arbetsmiljö där beslutsvägarna är korta och kommunikationsstrukturerna är okomplicerade. Vidare präglas miljön av frihet under ansvar, arbetsglädje, initiativrikedom och engagemang, med möjlighet att vara med och påverka på riktigt. Hos Avida spelar alla en stor och viktig roll i bolagets framgång och vi gör den här resan tillsammans som ett team. Du kommer att vara omgiven av härliga kollegor och vi genomför många roliga gemensamma aktiviteter.

Arbetsuppgifter

I den helt nya rollen som vår nya Customer Service Process Developer kommer du att tillhöra vår avdelning Consumer Finance, där vi arbetar med frågeställningar kring lån, krediter och sparkonton för privatpersoner. Dina arbetsuppgifter kommer till största del bestå av att:

• Utvärdera våra kundprocesser och lösa olika frågor och problem kopplade till detta
• Analysera och förbättra arbetssätt
• Stödja och assistera vid utveckling, modifiering och implementering av nya och befintliga system
• Projektledning
• Customer Service Tool design, implementering och support

Målet med detta arbete är att förbättra effektiviteten inom Operations och samtidigt förbättra vår kundnöjdhet. I och med att detta är en helt ny roll hos oss, kommer det att finnas stora möjligheter till att påverka rollens utformning och arbetssätt.

Vem är du?

För att lyckas i den här rollen anser du att samarbete är nyckeln till framgång och du agerar alltid med kundens behov och önskemål i åtanke. Den här rollen kräver att du är detaljorienterad och brinner för att leverera resultat av hög kvalitet.

Vi letar efter dig som är bekväm med problemlösning och har förmågan att tänka analytiskt. En utmärkt uppföljningsförmåga och tidshantering är avgörande för att du ska trivas i den här rollen. Då rollen innefattar mycket intern och extern kommunikation krävs det även att du har en mycket god kommunikationsförmåga i både tal och skrift på svenska och engelska.

Vi söker dig som har:

• Minst 5 års relevant erfarenhet inom kundservice och/eller Customer Success Management
• Stark förståelse för affären med ett kundcentrerat tänkesätt
• Mycket goda kunskaper av tekniska och affärsmässiga frågor
• Erfarenhet med förbättring av processer
• Erfarenhet från arbete i projekt

Din ansökan

Är du intresserad av rollen hos oss? Varmt välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vänligen notera att på grund av GDPR hanterar vi inte ansökningar via mail, utan endast via vårt rekryteringsverktyg. Detta är en tillsvidareanställning (provanställning tillämpas) på heltid med placering på vårt huvudkontor i Stockholm.

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Merethe Rogstad, COO – Consumer Finance på e-post: merethe.rogstad@avidafinans.no.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Zanetta Sjöberg
0856420145

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avida Finans AB (publ)
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 november 2021
  • Ansök senast: 1 december 2021

Besöksadress

Södermalmsallén 36
None

Postadress

Södermalmsallén 36
Stockholm, 11828

Liknande jobb


Design for Production Engineer

Design for Production Engineer

16 maj 2024

Design for Production Engineer

Design for Production Engineer

16 maj 2024

Produktutvecklingsansvarig till Örebro

Produktutvecklingsansvarig till Örebro

16 maj 2024

16 maj 2024