Customer Service Professional, Life & Pension

Customer Service Professional, Life & Pension

Arbetsbeskrivning

Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations - and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate - by being a strong and personal financial partner.

Job ID: 28657
Mötesbokare/Affärsstöd
Vill du vara en del av ett inspirerande team med många möjligheter att utvecklas och bidra till något större? Vi söker nu en mötesbokare till vårt team i Malmö. Tjänsten är en timanställning.
Som en del av Nordea bidrar du till att skapa starka relationer med våra kunder – allt från privatpersoner, familjer, nystartade småföretag, storföretag och institut. Det vi gör – stort som smått – gör skillnad. Nu behöver vi dig och ditt engagemang för att leverera framtidens finansiella lösningar. Hos oss är du en del av ett inspirerande team med många möjligheter att utvecklas och bidra till något större.
Om tjänsten
Du kommer att ha en central och viktig roll i vårt team, där du arbetar tätt tillsammans med våra Försäkrings- och placeringsspecialister.
Din roll innefattar bland annat följande ansvar:
* Att boka och bjuda in våra kunder till ett möte med våra Försäkring- och placeringsspecialister
* Att koordinera möten och mailkorrespondens mellan teamet och våra intressenter
* Att ha fokus på att optimera affärsresultat och säkerställa hög kundnöjdhet

Vem du är
Collaboration. Ownership. Passion. Courage. Det är de fyra värderingar som guidar oss alla i att vara som bäst. Vi tror att du gillar att lära dig nya saker och ser fram emot att bidra med dina idéer. Du är pålitlig, ger andra spelrum  och säger vad du tycker – även när det tar emot.
Vi tror att du som person är lättlärd, strukturerad och inte främmande för att hantera stressiga situationer, när dessa uppstår. Du gillar att arbeta projektinriktat och du ser möjligheter snarare än problem.
Då rollen bland annat innebär att arbeta i en försäljningsmiljö, tror vi också att din sociala förmåga är på topp och att du stimuleras av att ha daglig telefonkontakt med våra kunder.
Vi ser gärna att du förutom svenska (som är ett krav), har flytande kunskaper i engelska (både i tal och skrift), då våra kunder inte sällan är internationella.
Goda kunskaper inom Excel är ett plus!
Om detta låter som du, tveka då inte att höra av dig till oss!
Nästa steg
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 17/02/2025. Intervjuer sker löpande, observera att vi inte tar emot ansökningar via mail! Om du vill veta mer om tjänsten, kontakta Sarah Sjöqvist på  sarah.sjoqvist@nordea.se.
I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.
För facklig information, kontakta finansforbundet@nordea.se eller SACONordea@nordea.com.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordea
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 februari 2025
  • Ansök senast: 17 februari 2025

Liknande jobb


24 augusti 2010

30 mars 2020

23 augusti 2010