Customer Service Project Lead to Allente

Customer Service Project Lead to Allente

Arbetsbeskrivning

Om Allente

Allente är ledande i Norden med att erbjuda TV-distribution via satellit till 1,2 miljoner kunder. I tillägg erbjuder de streamingtjänster och bredband via det öppna fibernätet. Allente har idag 300 anställda fördelade i Norden med 100 anställda i Sverige, där basen är Stockholm. Bolaget grundades i Maj 2020 genom en sammanslagning mellan Canal Digital och Viasat Consumer och erbjuder idag det bästa utbudet av TV-innehåll till sina kunder. Med deras företagsabonnemang kan TV-innehåll visas för kunder, anställda, på institutioner och för allmänheten. Allente erbjuder en helhetslösning och möjlighet för dig att utnyttja deras utbud både i hemmet och utanför. De erbjuder ett stort utbud och med deras satellit ges överlägsen ljud- och bildkvalitet. Allente ägs 50/50 av Telenor och NENT Group.

Deras ambition är att utveckla TV-tjänster med kvalitet i alla led till sina kunder. Som anställd hos Allente delar du samma intresse och glädje för att leverera de bästa möjliga linjära och streamade TV-tjänsterna.

Din roll som Customer Service Project Lead

I rollen ansvarar du för kontakten med Allentes outsourcade kundtjänstleverantörer. Ansvaret innebär att du utbildar, coachar och ständigt förbättrar Allentes partners på plats och från kontoret i Stockholm. I arbetet ingår regelbundna resor till Malaga, Alicante och Kalmar där Allenters partners har kontor. I rollen är det viktigt att skapa en god relation till partners för att på bästa sätt kunna vägleda dem i deras arbete. I rollen initierar du och driver egna projekt var syfte är att öka försäljning på befintliga kunder och att höja den övergripande kundnöjdheten samt den servicen Allente ger sin kunder i alla samtal. I rollen som Customer Project Lead ingår det att:

Öka kundupplevelsen i kontakt med kundtjänst (förbättra servicekvalitet till våra kunder samt driva merförsäljning i alla samtal)      Ansvara för att Allentes partners levererar på uppsatta målAnsvara för resultat och budgetLeda, utbilda och coacha Allentes partners på plats i Spanien och SverigeImplementera och driva projekt

Dina kvalifikationer

Erfarenhet av att arbeta med outsourcad kundtjänstErfarenhet av att leda team inom kundtjänst, callcenter eller försäljningDu kan kommunicera flytande på svenska och engelska i både tal och skriftB-körkort är ett krav då resor är en stor del av denna tjänst, tidigare erfarenhet av resor i tjänsten är meriterande



Vidare för att lyckas i rollen som Customer Service Project Lead har du en förmåga att projektleda ditt arbete framåt på ett självständigt sätt. Du är en person som drivs av att skapa långsiktiga relationer av hög kvalité. Du är en resultatinriktad och lösningsorienterad person. Du brinner för att utveckla andra och tycker om att stå på scen!

Vad Allente erbjuder dig

Att arbeta för Allente innebär att du ingår i ett team som ägnar sig åt att tillhandahålla de bästa TV-tjänsterna till sina kunder. Kvalitet är Allentes kännetecken i alla aspekter, oavsett om det är kundupplevelse, tillgängligt innehåll, bild och ljud. Här erbjuds du även internationell erfarenhet genom att interagera med hela den Nordiska Allente-organisationen.

ÖvrigtStart: Enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid

Plats: Stockholm, resor ingår i tjänsten

Lön: Fast lön + bonus

Låter rollen som Customer Service Project Lead till Allente intressant? Urvalet sker löpande, tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Needo Recruitment Group AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 juni 2021
  • Ansök senast: 28 juni 2021

Liknande jobb


22 april 2024