Customer Service Representative till internationell koncern - rekrytering

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:

Vår kund är ett svenskt aktiebolag och en del av en internationell dryckeskoncern med några av branschens starkaste varumärken. Arbetsplatsen är vid företagets huvudkontor i södra Stockholm där ca 50 personer arbetar.

Tjänsten ska tillsättas i augusti men viktigast är att du är rätt person. Du kommer inledningsvis att vara anställd hos oss och efter en tid övergå till kunden. Som konsult i Avanzera har du fast månadslön och betald semester.



Arbetsuppgifter:

Som Customer Service Representative handlar det dagliga arbetet framförallt om kundservice mot externa kunder på den svenska marknaden och administrativt stöd för säljorganisationen. Du hanterar det dagliga orderflödet och har både interna och externa kontakter. Du övervakar EDI-orders samt tar emot orders per mail och telefon för att sedan registrera dem i systemet. Vidare hanterar du reklamationer och returer samt besvarar frågor gällande leveransstatus, priser och fakturor. I samarbete med Supply Chain kommer du att hålla kunder och den egna organisationen informerade om lagerstatus på de olika produkterna.

Du kommer också hantera kundavtal, statistik och ha koll på kundernas affärsvillkor i CRM systemet. Customer Service Representative är också ansvarig för artikelregistrering. Du kommer även att arbeta mer specifikt med säljuppgifter, till exempel att informera kunder om kampanjer och erbjudanden.


Din bakgrund:

Som person är du service- och säljorienterad med stort detaljfokus. Du har förmågan att prioritera och strukturera ditt arbete samt trivs med högt arbetstempo utan att tappa detaljerna. Du är utåtriktad och kommunicerar väl i tal på både svenska och engelska. Customer Service Representative är en ansvarsfull roll och det är viktigt att du är proaktiv. Du får gärna ha erfarenhet av arbete inom kundservice för snabbrörliga konsumentprodukter och kännedom om lagersaldon, logistik och varuflöden.
För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter inom försäljning.


Bemanning med personligt engagemang:

Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Kontaktpersoner på detta företaget

Pernilla Molin
08 545 28 302
Helena Elvin Guillemain
08-545 28 305
Lisa Karbelius
08-545 28 303
Helena Elvin Guillemain
08 545 28 305
Helena Elvin Guillemain
08-54528305
Pernilla Molin
08-545 28 302
Lisa Karbelius
08-545 283 03
Pernilla Molin
08-54528302
Lisa Karbelius
08-54528303
Helena Elvin Guillemain
0854528305

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 8 juni 2015

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


17 juni 2024

17 juni 2024

17 juni 2024