Customer Service Specialist

Customer Service Specialist

Arbetsbeskrivning

Avida is a credit-market company under the supervision of Finansinspektionen. Avida offers financial solutions to businesses through invoice finance, collection and invoice administration. Avida also provide personal loans and a saving account covered by the state guarantee of deposits. Avida has around a 110 employees and has offices in Stockholm, Oslo and Helsinki.

Är du vår nya finsktalande Customer Service Specialist?

Puhutko suomea? Vår avdelning Consumer Finance letar just nu efter en ny finsktalande kollega till vår kundtjänst. Vill du arbeta i en bred roll med många kontaktytor och med en stor möjlighet till att påverka och bygga vår organisation? Som Customer Service Specialist kommer du att vara involverad i hela processen, från början till slut.

Om oss

Avida är ett kreditmarknadsbolag som sedan starten 1983 erbjuder enkla och moderna finansiella lösningar och tjänster för privatpersoner och företag i Sverige, Norge och Finland. Vi är idag cirka 120 anställda, med huvudkontor i centrala Stockholm samt filialer i Oslo och Helsingfors. Vi är en snabbt växande aktör på finansmarknaden och har fått utmärkelsen DI Gasell tre år i rad, vilket bevisar att vi vet hur lönsam tillväxt skapas. Vi vill skapa nöjda kunder genom innovativt tänkande, tekniskt kunnande i framkant, samt inte minst engagerade, kompetenta och erfarna medarbetare.

Som bolag erbjuder Avida dig en fartfylld, positiv och prestigelös arbetsmiljö där beslutsvägarna är korta och kommunikationsstrukturerna är okomplicerade. Vidare präglas miljön av frihet under ansvar, arbetsglädje, initiativrikedom och engagemang, med möjlighet att vara med och påverka på riktigt. Hos Avida spelar alla en stor och viktig roll i bolagets framgång och vi gör den här resan tillsammans som ett team. Du kommer att vara omgiven av härliga kollegor och vi genomför många roliga gemensamma aktiviteter.

Dina arbetsuppgifter

Som Customer Service Specialist kommer du att ingå i ett team om 6 personer där dina åsikter och din prestation är viktig i teamets gemensamma utveckling och förbättringsarbete. Dina arbetsuppgifter kommer till största att del bestå av kundkontakt, både över telefon och via mail och därutöver en del andra administrativa uppgifter. Du kommer i din vardag möta frågeställningar kring lån och krediter, fakturor, påminnelser och avbetalningsplaner där din uppgift är att kunna bemöta våra finsktalande kunder på ett professionellt sätt. Fokus ligger på kundnöjdhet och förmåga att hitta rätt lösning för den enskilda kunden, även i de fall då kunden har begränsade kunskaper kring finansiella termer.

För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du

• Talar och skriver finska samt svenska flytande
• Du har en fullständig gymnasieutbildning
• God datorvana
• God förmåga i engelska språket i tal och skrift
• Erfarenhet av kundservice är meriterande men ej ett krav

Vi tror också att du i en tidigare roll har kommit i kontakt med bank- och/eller finansverksamhet och har därigenom viss kännedom kring finansiella produkter. Tidigare erfarenhet av inkasso, telemarketing eller liknande arbeten med mycket kundkontakt är meriterande.

Vi kommer lägga stor vikt vid din personliga lämplighet för rollen. Vi söker dig som är serviceorienterad, noggrann, stresstålig och flexibel. Hos oss kommer du även att uppmuntras till att ta egna initiativ och visa ditt engagemang och eftersom du kommer att vara en del av ett team vill vi även att du är en lagspelare som bidrar till ett härligt arbetsklimat.

Din ansökan

Är du sugen på att bli en del av vårt team? Skicka in just din ansökan redan idag, men senast den 16 oktober 2020. Detta är en fast anställning (provanställning tillämpas) på heltid med placering på huvudkontoret på Södermalm i Stockholm. Då urval och intervjuer kommer att ske löpande, kan tjänsten komma att tillsättas före sista ansökningsdagen. Vänligen notera att på grund av GDPR hanterar vi inte ansökningar via mail utan endast via vårt rekryteringsverktyg.

Har du frågor om tjänsten kontakta rekryterande chef Verneri Vainio på verneri.vainio@avidafinans.fi.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Zanetta Sjöberg
0856420145

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avida Finans AB (publ)
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 september 2020
  • Ansök senast: 16 oktober 2020

Besöksadress

Södermalmsallén 36
None

Postadress

Södermalmsallén 36
Stockholm, 11828

Liknande jobb


29 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

29 maj 2024