Customer Service Specialist

Customer Service Specialist

Arbetsbeskrivning

Avida is a credit-market company under the supervision of Finansinspektionen. Avida offers financial solutions to businesses through invoice finance, collection and invoice administration. Avida also provide personal loans and a saving account covered by the state guarantee of deposits. Avida has around a 110 employees and has offices in Stockholm, Oslo and Helsinki.

Är du redo för ditt första steg in i finansbranschen?

Vår avdelning Consumer Finance letar just nu efter en ny kollega till vår kundtjänst! Vi söker dig som är i startgroparna av din karriär inom finansbranschen och har ett brinnande intresse för kundservice. Om du trivs med att arbeta i en bred roll med många kontaktytor och få möjligheten till att påverka och bygga vår organisation, är detta rollen för dig.

Om oss
Avida är ett kreditmarknadsbolag som sedan starten 1983 erbjuder enkla och moderna finansiella lösningar och tjänster för privatpersoner och företag i Sverige, Norge och Finland. Vi är idag cirka 120 anställda, med huvudkontor i centrala Stockholm samt filialer i Oslo och Helsingfors. Vi är en snabbt växande aktör på finansmarknaden och har fått utmärkelsen DI Gasell tre år i rad, vilket bevisar att vi vet hur lönsam tillväxt skapas. Vi vill skapa nöjda kunder genom innovativt tänkande, tekniskt kunnande i framkant, samt inte minst engagerade, kompetenta och erfarna medarbetare.

Som bolag erbjuder Avida dig en fartfylld, positiv och prestigelös arbetsmiljö där beslutsvägarna är korta och kommunikationsstrukturerna är okomplicerade. Vidare präglas miljön av frihet under ansvar, arbetsglädje, initiativrikedom och engagemang, med möjlighet att vara med och påverka på riktigt. Hos Avida spelar alla en stor och viktig roll i bolagets framgång och vi gör den här resan tillsammans som ett team. Du kommer att vara omgiven av härliga kollegor och vi genomför många roliga gemensamma aktiviteter.

Dina arbetsuppgifter
Som Customer Service Specialist kommer du att ingå i ett team om 5 personer där dina åsikter och din prestation är viktig i teamets gemensamma utveckling och förbättringsarbete. Dina arbetsuppgifter kommer bestå av kundkontakt över telefon och e-mail där du hanterar inkommande ärenden från våra befintliga kunder, men också hjälpa dem personer som önskar bli kund hos oss. Du kommer i din vardag möta frågeställningar kring lån och krediter, fakturor, påminnelser, sparkonton och avbetalningsplaner där din uppgift är att kunna bemöta våra kunder på ett professionellt sätt. Fokus ligger på kundnöjdhet och förmåga att hitta rätt lösning för den enskilda kunden, även i de fall då kunden har begränsade kunskaper kring finansiella termer.

För att du ska trivas i rollen tror vi att du

• Har en fullständig gymnasieexamen
• Talar och skriver svenska flytande
• Har mycket goda kunskaper i engelska
• Har god datorvana

I denna rekrytering kommer vi att lägga extra stor vikt vid din härliga personlighet! Vi söker dig som är serviceorienterad, noggrann, stresstålig och flexibel. Hos oss kommer du att uppmuntras till att ta egna initiativ och visa ditt engagemang. Eftersom du kommer att vara en del av ett team är du en lagspelare som bidrar till ett härligt arbetsklimat. Tidigare erfarenhet av kundservice och flerspråkighet är meriterande men ej ett krav.

Din ansökan
Är du sugen på att bli en del av vårt team? Skicka in just din ansökan redan idag, men senast den 15 november 2020. Detta är en fast anställning (provanställning tillämpas) på heltid med placering på huvudkontoret på Södermalm i Stockholm. Då urval och intervjuer kommer att ske löpande, kan tjänsten komma att tillsättas före sista ansökningsdagen. Vänligen notera att på grund av GDPR hanterar vi inte ansökningar via mail utan endast via vårt rekryteringsverktyg.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Elin Rosman, Team Lead Consumer Finance på epost: elin.rosman@avida.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Zanetta Sjöberg
0856420145

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avida Finans AB (publ)
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 oktober 2020
  • Ansök senast: 15 november 2020

Besöksadress

Södermalmsallén 36
None

Postadress

Södermalmsallén 36
Stockholm, 11828

Liknande jobb


Kundservicehjälte till växande Power Hemelektronik

Kundservicehjälte till växande Power Hemelektronik

31 maj 2024

Sommarjobba med Kundservice hos Power Hemelektronik

Sommarjobba med Kundservice hos Power Hemelektronik

31 maj 2024

30 maj 2024

Kundtjänst / biljettkassa - extra

30 maj 2024