Customer Service Specialist till Freudenberg Sealing Technologies

Customer Service Specialist till Freudenberg Sealing Technologies

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Skulle du trivas i en roll med fokus på sälj, service och nöjda kunder? Då kan du vara den vi söker för tjänsten som Customer Service Specialist på Freudenberg Sealing Technologies. Som medarbetare i vårt Customer Serviceteam kommer du hjälpa till och ge service till våra kunder. Företaget är marknadsledande inom tätningsbranschen och befinner sig i en spännande tillväxtfas och det finns stora möjligheter för personlig utveckling i denna roll.

Arbetsuppgifter
Som Customer Service Specialist på Freudenberg Sealing Technologies AB ansvarar du för att hantera och administrera befintliga kunders orders. I rollen ingår även att bygga långsiktiga relationer och skapa förståelse för kundernas behov. Fokus är att skapa kundnöjdhet och hitta lösningar i varje enskilt ärende som du administrerar i olika affärssystem. Du kommer att ha ett eget ansvar för specifika kunder tillsammans med respektive inne- och utesäljare men kunderna är allas kunder och vi stöttar och hjälper varandra oavsett tjänst. I ditt dagliga operativa arbete kommer du bland annat att hantera kundorders både manuellt och via EDI, följa upp leveranstider från våra fabriker och centrallager samt bistå våra kunder vid diverse frågor.

I tjänsten som Customer Service Specialist ingår följande arbetsuppgifter:
- Ansvarig för ett antal nyckelkunder
- Orderhantering; boka samt administrera orderbok
- Leveransbevakning
- Självständigt ansvara för kundkontakter
- Säljstöd till inne- och utesäljare

Personprofil
Vi söker dig som är ansvarsfull, brinner för god service och som drivs av att lära dig nya saker. Du har ett strukturerat arbetssätt och gillar detektivarbete och problemlösning samt vågar ta kontakt med både interna och externa intressenter. Du bör trivas med att ha människor omkring dig och ser samarbete som en väg till framgång. För att lyckas i rollen är det viktigt att förstå sambandet mellan kundnöjdhet och försäljning.

Kvalifikationer
- Erfarenhet från kundservicearbete
- Goda generella IT-kunskaper, behärska Officepaketet och CRM-system
- Vana av att hantera kundkontakter
- Erfarenhet av affärssystem, SAP är meriterande
- Svenska samt engelska i tal och skrift.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Kollektivavtal: Teknikföretagen / Unionen
Arbetstid: Dagtid
Plats: Landskrona

Företagspresentation
Freudenberg Sealing Technologies är en teknikexpert och marknadsledande för applikationer inom tätningsteknik och elektriska mobilitetslösningar över hela världen. Med sin unika material- och teknikkompetens är företaget en beprövad leverantör för krävande produkter och applikationer, samt en utvecklings- och servicepartner till kunder inom fordonsindustrin och allmänna industrier. I Sverige består bolaget av ett säljbolag med tillhörande lager och serviceenhet med ca 40 anställda.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Lindmark

Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen

Caroline Gustafsson

Alexandra Berg

Sara Lindmark

Alva Grell

Mattias Söderberg

Petra Davidsson

Mattias Söderberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ Work AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 april 2022
  • Ansök senast: 20 maj 2022

Besöksadress

Hyllie Boulevard 11, Limhamn
None

Postadress

Hyllie Boulevard 11
Limhamn, 21532

Liknande jobb


1 juni 2024

Sommarjobba med Kundservice hos Power Hemelektronik

Sommarjobba med Kundservice hos Power Hemelektronik

1 juni 2024

Kundservicehjälte till växande Power Hemelektronik

Kundservicehjälte till växande Power Hemelektronik

1 juni 2024

Kundtjänstmedarbetare

31 maj 2024