Customer Service Support till Fiskars

Arbetsbeskrivning

Propell

Propell





Fiskars är en global aktör med konsumentprodukter inom affärsområdena Home, Garden och Outdoor . Koncernen har en stark portfölj av välkända internationella varumärken som inkluderar Fiskars, Iittala, Hackman, Arabia, Höganäs Keramik och Rörstrand. Fiskars som grundades 1649 är Finlands äldsta företag och är noterade på NASDAQ OMX Helsingfors. Fiskars omsatte 748 miljoner Euro 2012, och har cirka 4.100 personer anställda i över 20 länder. www.fiskarsgroup.com

Den svenska marknaden är en av de viktigaste inom Fiskarskoncernen och som ett led i Fiskars globala strategier skapar vi nu ett nytt huvudkontor i världsklass på den svenska marknaden. Vårt mål är att öka vår tillväxt och lönsamhet ytterligare. Vår ambition är tydlig: vi ska växa och ta marknadsandelar på den svenska marknaden samt bygga en spjutspetsorganisation inom försäljning och marknadsföring, nära våra kunder med ett starkt affärsfokus. Detta är en unik möjlighet att få vara med i re-lanseringen av Fiskars svenska verksamhet där vi tillsammans ska fortsätta att utveckla några av världens starkaste varumärken.

Till det nya huvudkontoret på Kungsbroplan i centrala Stockholm söker vi nu en medarbetare till:

Customer Service Support – Fiskars

Som en del i Customer Service Support är du ansvarig för att uppnå kundnöjdhet inom definierade mål för företaget. Ditt och gruppens agerande har en mycket viktig varumärkesbyggande funktion och vår målsättning är service och kundbemötande i världsklass.

Du är företagets ansikte utåt och bidrar till vårt sälj- och marknadsföringsarbetet genom att vara med vid produktlanseringar och ha god kunskap om vårt produktsortiment. Du har även egna kunder som du ansvarar för och utvecklar.

Framgång i denna roll kommer att kräva en balans mellan att lyssna och tala, ett positivt och lösningsorienterat sätt samt en utvecklad förmåga att utföra en rad olika uppgifter i ett högt tempo i en snabbrörlig miljö.

Du rapporterar till Customer Service Manager och ingår i ett team med fyra andra drivna och engagerade kundservicekollegor.

Arbetsuppgifter:
- Svara alla inkommande kundsamtal och e-post.
- Lösa eventuella problem som rör kundorder eller andra förfrågningar.
- Hålla noggrann kontroll över prissättning och undvika felaktigheter genom att upptäcka avvikelser.
- Skapa och sammanställa nödvändig dokumentation för att säkerställa korrekt fakturering.
- Svara på frågor gällande provexemplar från marknad och försäljning.
- Undersöka och rätta till felaktigheter i kundfaktureringen.

Passande profil:
- Du har några års erfarenhet av kundservicearbete
- Erfarenhet av att arbeta i SAP
- Fullbordad gymnasieutbildning
- Goda kunskaper i MS Office
- Flytande på svenska och engelska, skriftligt och muntligt
- Erfarenhet av internationella bolag är meriterande
- Erfarenhet av att arbeta i en matrisorganisation är meriterande

Personliga egenskaper:
- Extremt service-minded
- Hög kommunikativ förmåga
- Försäljningsorienterad
- Prestigelös
- Flexibel och förändringsbenägen
- Driven och lösningsorienterad
- Teamorienterad

Vi erbjuder dig en utmanande och dynamisk roll i ett internationellt, framgångsrikt företag i förändring med stora möjligheter att utvecklas personligt och karriärmässigt! Vi uppmanar alla våra medarbetare att växa och ta ansvar. Vi uppskattar kollegor med intresse för affärer som tar eget ansvar och levererar resultat.

Låter detta som rätt utmaning för dig? Då vill vi gärna se din ansökan så snart som möjligt!

Rekryteringsföretaget Novare Propell sköter denna rekryteringsprocess. Vid frågor kring tjänsten, vänligen kontakta Fatou Thunblad - 0735 233 005. Ansök med ett CV samt ett personligt brev via www.propell.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Propell Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt avtal
  • Permanent Position - Full Time
  • Publicerat: 30 september 2013

Postadress

Norrlandsgatan 16, 1tr
Stockholm, 11143

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024