Customer Service Team Lead till BASF Sweden!

Customer Service Team Lead till BASF Sweden!

Arbetsbeskrivning

BASF söker dig som är en naturlig ledare och som alltid väljer laget före jaget. Du har stark integritet, ser andra människor och vill lösa samtliga problem som teamet ställs inför. Som Customer Service Team Lead får du vara aktiv både i det operativa och det strategiska arbetet. Tillsammans med ditt team kommer ni skapa effektiva och tydliga processer som gör kunderna mer än bara nöjda. Känner du dig träffad? Läs vidare!

OM TJÄNSTEN
På BASF skapar vi kemi för en hållbar framtid. Vi kombinerar ekonomisk framgång med socialt ansvar och miljöskydd. Våra runt 122 000 anställda i BASF-gruppen arbetar för att bidra till framgång för våra kunder i nästan alla sektorer och nästan alla världens länder. Vår portfölj består av de sex segmenten; Chemicals, Materials, Industrial Solutions, Surface Technologies, Nutrition & Care and Agricultural Solutions. BASF omsatte runt €63 miljarder under 2018. BASF’s aktier handlas på börserna i Frankfurt (BAS) och som amerikanska depåbevis (BASFY) i USA.

Kontoret i Rosersberg är huvudkontoret för Master Builders Solutions i Sverige och Norden, där både produktion och den kommersiella organisationen utgår från.
Rosersberg öppnades i april 2010, täcker en yta på cirka 3 000 m2 och har ca 25 anställda.

Som anställd hos BASF erbjuds du bland annat


* Kollektivavtal
* Attraktivt semesterpaket
* Trygg och bra tjänstepension
* Privatvårdsförsäkring med möjlighet att tillförsäkra sin familj
* Generöst friskvårdsbidrag
* Kompensationspaket med marknadsmässig grundlön och bonus


ARBETSUPPGIFTER
Som Team Lead för customer service kommer ditt huvudfokus ligga på att leda teamet i nära samarbete med försäljning och produktion. Tillsammans med teamet kommer ni att effektivisera processerna för att få till bästa möjliga servicen till kunderna och på så sätt påverka företagets resultat på positivt.

Dina ansvarsområden inkluderar ledarskap, kundsupport och logistik. Du kommer att rapportera direkt till Country Manager.

Det innebär bland annat:


* Ansvar för det svenska customer service teamet om 3 personer
* Driva organisatorisk och individuell utveckling
* Ansvara för att utveckla och förbättra interna processer
* Sköta daglig hantering av ärenden via telefon och mail
* Samordning och planering av transport av produkter från det lokala lagret till kund
* Hantera all dialog med de avtalade transportföretaget


Eftersom ni är ett litet team behöver ni göra arbetet tillsammans vilket betyder att du måste trivas med att arbeta både operativt hands-on och strategiskt.

Tjänsten passar dig som gillar att ha ett varierande arbete med mycket ansvar. Du är i grunden en naturlig ledare som är duktig på att motivera andra i arbetet. Du älskar att leverera högkvalitativ kundservice och har lätt för att förstå kundernas behov. Att ha ett helikopterperspektiv är ett måste i den här rollen. Du måste vara uppmärksam och se vad som behöv göras och fokusera på. Du är helt enkelt en driven och målfokuserad person som tar laget före jaget och som älskar problemlösning!

VI SÖKER DIG SOM
* Har minst 5 års erfarenhet från kundservice, logistik eller innesälj där du skaffat dig kunskap om hela processkedjan från order till leverans
* Har tidigare erfarenhet från en ledarskapsroll, tex. kundtjänst- eller lagerchef
* Har god data- och systemvana
* Är obehindrad i det svenska och engelska språket i tal och skrift

Det är meriterande om du:
* Har utbildning inom logistik eller business management
* Har tidigare erfarenhet av arbete i SAP eller andra CRM system
* Har erfarenhet från arbete i produktionsmiljö
* Har kunskap i ett ytterligare skandinaviskt språk

Som person är du:
* Serviceinriktad
* Duktig på att samarbeta
* Kommunikativ
* Initiativtagande

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Rosersberg
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och xx önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om BASF här

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 mars 2020
  • Ansök senast: 18 april 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


R&D Team Manager –MACH Software

R&D Team Manager –MACH Software

17 juni 2024

Teamleader B2C

Teamleader B2C

16 juni 2024

Teamledare

Teamledare

16 juni 2024

Expo Avenue - Teamledare

Expo Avenue - Teamledare

14 juni 2024