Customer service till Ystad Energi

Arbetsbeskrivning

Om Ystad Energi AB:

Ystad Energi AB är ett av Ystads kommun helägt bolag med verksamhet inom el, värme, öppet stadsnät och elförsäljning. YEAB omsätter 190 Mkr per år och har 32 anställda. Elnätsverksamheten överför 217 GWh och fjärrvärmeverksamheten levererar 140 GWh värme. Öppet Stadsnät med fiberanslutning är under intensiv uppbyggnad både i staden och på landsbygden. Från den 1 januari 2018 kommer vi även att ha ett nytt bolag där vi ska sälja el till våra kunder.

Ystad Energi AB står för modern hållbarhet, kompetens, säkerhet och prisvärda produkter inom elnät, fjärrvärmeförsörjning, öppet stadsnät och elförsäljning.

Arbetsbeskrivning:

I rollen som customer service får du arbeta med allt ifrån kund- och ärendehantering till kundrådgivning kring våra produkter och tjänster samt med utåtriktad försäljning med både inkommande och utgående kundsamtal. Produkterna vi säljer och servar är el, fjärrvärme och fibernät. I din vardag kommer du att arbeta i vårt kund- och faktureringssystem, via dator och telefon för att ge våra kunder en förstklassig service och upplevelse.

Du kommer att få arbeta med varierande arbetsuppgifter med diverse förekommande kundtjänstfrågor såsom avtalshantering, kundflyttar och fakturering samt utåtriktad försäljning inom alla fyra verksamhetsområdena. I dina arbetsuppgifter ingår också att ta fram korrespondens, kontrakt och leveransavtal.

Din roll omfattar att hantera ärenden på ett korrekt sätt och att du alltid är uppdaterad med vad som händer inom företaget och branschen. Du kommer att arbeta via dator, telefon och kundbesök. Du behöver ha ett visst ekonomiskt sinnelag.

Tjänsten är på heltid med start omgående.

Profil:

Du som söker är en utåtriktadperson som älskar att ge god service, du är strukturerad, kommunikativ och behärskar svenska både i tal och skrift samt är en riktig lagspelare. I ditt arbete är du noggrann och ansvarstagande. Givetvis har du en god datorvana, meriterande är det om du har branschkunskaper och erfarenhet i BFUS eller vana utav liknande system. Vi ser gärna att du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare men detta är inget krav. Du behöver vara en god administratör för att bl a jobba med avtalshantering, kundflyttar och fakturering som hanteras i företagets kund- och faktureringssystem.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och erbjuder dig en stimulerande arbetsmiljö där du kommer vara lite av en spindel i nätet. Vi erbjuder ett öppet arbetsklimat och intressanta utmaningar inom energi och hållbarhet för framtiden.

Denna rekryteringsprocess:

I denna rekrytering samarbetar Ystad Energi med HIREQ. För mer information är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Vi ser fram mot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Sahlin
0411-55 55 52
Ingrid Duvander
0411-55 55 51
Johan Sahlin
0411-55 55 52 0411-555552
Johan Sahlin
0411-55 55 52
Ingrid Duvander
0411-55 55 51
Nicole Areskoug
0735212887
Alpar Simon
+46705083029
Thomas Nevlin

Nicole Areskoug
0411-55-55-56

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HIREQ AB YSTAD
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid Heltid
  • Publicerat: 2 maj 2017

Besöksadress

Svartgränd 1
YSTAD

Postadress

Svartgränd 1
YSTAD, 27143

Liknande jobb


Kundservice på deltid

Kundservice på deltid

26 april 2024